همزمان با آغاز سالتحصیلی جدید/

طرح همکاری خانه و مدرسه به صورت آزمایشی اجرا می شود

خبرگزاری پانا: معاون تربیت بدنی و سلامت مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی گفت: طرح همکاری خانه و مدرسه بصورت آزمایشی در پایه اول دوره اول ابتدایی، مدارس دولتی از مهر ماه سال جاری اجرا خواهد شد.

کد مطلب: ۲۵۹۴۲۱
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرگزاری پانا، "ولی حسینی" معاون تربیت بدنی و سلامت مدیر کل آموزش و پرورش استان در گردهمایی سالانه کارشناسان مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی استان اظهار داشت: پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اعتیاد در مدارس استان امری مهم و ضروری است .
وی بر لزوم بهره گیری از تمامی پتانسیل های موجود به ویژه توسعه مشارکت های مردمی در مقوله پیشگیری اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی جدید، طرح همکاری خانه و مدرسه به صورت آزمایشی در پایه اول دوره اول ابتدایی مدارس دولتی، طرح و بسته آموزشی توانمند سازی روانی اجتماعی دانش آموزان در دوره دوم متوسطه بصورت آزمایشی از مهر ماه سال جاری اجرا خواهد شد .
حسینی ادامه داد: همگام با طرح های چهارگانه پیشگیرانه، چهارمین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم ویژه دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه مدارس استان، آموزش والدین و کارکنان و طرح مداخلات آموزشی، روانی و اجتماعی برگزار می شود .
وی با اشاره به وضعیت جغرافیایی استان مبنی بر قرار گرفتن در جبهه حملات مواد مخدر افزود: مسولین آموزش و پرورش باید در پیشگیری از آسیب های اجتماعی ورود تخصصی داشته باشند .
معاون تربیت بدنی و سلامت مدیر کل آموزش و پرورش اضافه کرد: ابلاغ روسای ادارات آموزش و پرورش مناطق و نواحی به عنوان رئیس کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی و سوء مصرف مواد مخدر در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی تا اول مهرماه صادر خواهد شد .
وی تصریح کرد: کارشناسان مراقبت باید با برنامه ریزی و شناخت وضعیت موجود با فعالیت هایی از قبیل برپایی نمایشگاه های سیار و دائمی در مدارس از آسیب های موجود در جامعه پیشگیری کنند .
"فیضی زاده" جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این جلسه اظهار داشت: وجود ظرفیت های متنوع در آموزش و پرورش فرصت مغتنمی است تا در موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اعتیاد بتوان فعالیت حداکثری و تخصصی کرد .
وی با بیان اینکه در سال های اخیر شاهد فعالیت های چشمگیری در حوزه آسیب های اجتماعی بوده ایم، گفت: با توجه به رشد آسیب ها و تغییر مواد مخدر سنتی به صنعتی، آموزش ها و آگاهی های لازم متناسب با تغییر رو به رشد مواد مخدر صنعتی به دانش آموزان، والدین و کارکنان داده می شود .
فیضی زاده خاطر نشان کرد: مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی، برنامه ریزی و اجرا فعالیت های منطقه ای و بومی متناسب با بحث پیشگیری ازآسیب های اجتماعی و اعتیاد از وظایف اساسی کارشناسان است .
"حیدری" رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل نیز در این جلسه با اشاره به اولویت ها و فعالیت های مدنظر معاونت تربیت بدنی و سلامت در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سال تحصیلی 94-93، به بیان موضوعات و جزئیات تفاهم نامه فی مابین ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: رسالت ما راه اندازی نهضت فرهنگی پیشگیری در مدارس است که با همکاری کارشناسان این حوزه تلاش می کنیم تا پیام پیشگیری را به دانش آموزان برسانیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار