رئیس کمیته واردات اتاق ایران درگفت وگو با پانا :

محدود شدن بازار صادراتی به چند کشور /همه تخم مرغ ها را در یک سبد نچینیم

خبرگزاری پانا: رئیس کمیته واردات اتاق ایران با بیان اینکه محدود شدن بازارهای صادراتی کشور به چند کشور یک خطر بزرگ است و این خطر همواره در مبادلات تجاری ما وجود دارد، عنوان کرد: در مبادلات تجاری نباید همه تخم مرغ ها را در یک سبد چید و محدود شدن شرکای تجاری در تجارت فرامرزی مهمترین آسیبش این است که بروز هر مشکلی می تواند بخشی از بازار صادراتی ما را حذف کند.

کد مطلب: ۲۵۶۶۴۴
لینک کوتاه کپی شد

مجیدرضا حریری درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا ، خاطرنشان کرد: این که شرکای تجاری مهم هر کشور به صورت بالقوه می تواند همسایگان آن کشور باشد تصمیم درستی است اما این که بازارهای صادراتی کشور منحصر به چند کشور شده است یک خطر بزرگ است و این خطر همواره در مبادلات تجاری ما وجود دارد.


رئیس کمیته واردات اتاق ایران بیان کرد: عمده واردات و صادرات ایران با 5 تا 6 کشور جهان است و شرکای اول تجاری کشور بیش از 60 درصد تجارت را شامل می شود که خطری بزرگ محسوب می شود و اگر با هرکدام از این کشورها به مشکل بر بخوریم 20 تا 25 درصد از کالاهای صادراتی و وارداتی کشور از دست می رود.


حریری بیان کرد: در مبادلات تجاری نباید همه تخم مرغ ها را در یک سبد چید و محدود شدن شرکای تجاری در تجارت فرامرزی مهمترین آسیبش این است که بروز هر مشکلی می تواند بخشی از بازار صادراتی ما را حذف کند و در واردات نیز حق انتخاب ما را محدود کند .


وی ادامه داد: منافع مصرف کننده ما از نظر کیفی و قیمت تمام شده کالا با محدود شدن شرکای تجاری لطمه خواهد دید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار