استاد دانشگاه :

اگر از ابزارهای مدرنیته استفاده می کنیم باید شکل استفاده از آن هم باید یاد بگیریم

خبرگزاری پانا، یک استاد دانشگاه گفت: اگر امروز از ابزارهای مدرنیته استفاده می کنیم شکل استفاده از آن هم باید یاد بگیریم.

کد مطلب: ۲۵۶۴۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمدرضا شعبانعلی در همایش ملی اصول و فنون حرفه ای مذاکره در شیراز خاطرنشان کرد: هدف مذاکره کاهش اصطکاک در خانواده و محیط کسب و کار است و وقتی که برای آن می گذاریم باید برای بهبود خودمان و اطرافیانمان باشد.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه امروزه یک خرید ساده در سوپر مارکت تا مذاکرات در عرصه سیاسی از شیوه های سنتی فاصله گرفته و به نوعی جدید در حال تغییر جریان است ادامه داد: واقعیت دنیا تغییر نمی کند و این نگاه ما به واقعیت است که تغییر می کند و امروز تئوری ها در حال تغییر است و می توان در این فضا، احساسات و رفتارهای انسانی را بهتر فهمید.
وی با بیان اینکه دانستن و ندانستن مذاکره در همه جنبه های شغلی تاثیر می گذارد، افزود: به دلیل نداشتن علم مذاکره هزینه های زیادی را در زندگی متقبل می شویم و این موضوع فقط جنبه مادی ندارد و بعضا در تنش های اجتماعی میان افراد یک جامعه نیز روی می دهد.
شعبانعلی با اشاره به اینکه در هیچ زمانی بشر به اندازه امروز ابزار ارتباطی در اختیار نداشته عنوان کرد: انسان ها با همه این ابزارها از نظر درک درست قوی نشده اند و در واقع این ابزارها هستند که در حال قوی شدن می باشند.
این مقام دانشگاهی اضافه کرد: امروز ابزارهای ارتباطی گسترده تری داریم و اگر امروز از ابزارهای مدرنیته استفاده می کنیم شکل استفاده از آن هم باید یاد بگیریم.
وی اظهار داشت: تکنولوژی در حوزه مذاکره بسیار تاثیرگذار بوده و باعث شده دسترسی بیشتری به یکدیگر داشته باشیم اما این موضوع از یک طرف خوب و از طرف دیگر خطرناک است و اگر نتوانیم به این ابزارها مسلط باشیم تهدیدش می تواند بیشتر از فرصتش باشد.
این پژوهشگر و استاد دانشگاه ادامه داد: در چند سال گذشته در استان فارس و به خصوص جنوب کشور سعی کرده ایم این همایش ها را برگزار کنیم و هدفمان جدا از سمینارها و همایش ها این است که به موضوعات روز بپردازیم.
شعبانعلی با بیان اینکه در یک سال گذشته این کار در حوزه برند انجام می شد و امروز در حوزه مذاکره انجام می شود، گفت: به جای پرداختن به موضوعات کلاسیک مذاکره سعی داریم تغییراتی که در یک سال گذشته در این موضوع اتفاق افتاده را بیان کنیم و اینکه چه نگرش و دیدگاه هایی وارد این حوزه شده است را ترجمه کرده و در اختیار شرکت کنندگان در همایش ها قرار دهیم.
شعبانعلی ابراز داشت: کسانی که می خواهند سریعتر در مباحث اقتصادی و در حوزه فروش خدمات و کالا به منافع مادی دست پیدا کنند، می توانند از دانش مذاکره بیشترین بهره را ببرند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار