مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ اهواز در گفتگو با پانا:

طرح شهاب به لحاظ معنوی از فرار مغزها جلوگیری خواهد کرد

خبرگزاری پانا: مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز گفت: طرح شهاب به لحاظ معنوی از فرار مغزها جلوگیری خواهد کرد.

کد مطلب: ۲۵۶۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، اولین نشست هم اندیشی کارگروه علمی- اجرایی طرح ملی شهاب ( شناسایی و هدایت استعدادهای برتر) آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز در دفتر مدیریت این ناحیه برگزار شد. سید بهادر موسوی مدیر این ناحیه در این جلسه هدف از اجرای طرح شهاب را شناسایی و هدایت دانش آموزان برتر عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز تنها منطقه آموزشی مجری طرح شهاب در سال تحصیلی 94-93 در استان خوزستان می باشد.

وی در ادامه با اشاره به شیوه نامه اجرایی طرح شهاب گفت: در این طرح نباید بین دانش آموزان مرزبندی خاصی صورت پذیرد بلکه فرآیند شناسایی دانش آموزان مستعد باید به صورت نامحسوس صورت پذیرد تا اثر منفی بر روی دیگر دانش آموزان نداشته باشد.
سید بهادر موسوی با بیان اینکه این طرح در سال تحصیلی آتی در پایه چهارم ابتدایی اجرا خواهد شد؛ گفت: دانش آموزی که در سال تحصیلی آینده به پایه پنج می رود؛ باید پرونده شهابی ایشان نیز در اختیار معلم پایه پنج گذاشته شود تا این دانش آموز به لحاظ نخبگی لازم التوجه باشد و مورد توجه آموزگار از لحاظ استعداد قرار گیرد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز تصریح کرد: در این طرح حس وطن دوستی و اعتقادات دینی در کنار نخبگی به دانش آموزان یاد داده خواهد شد به همین لحاظ به جهت تسلط دانش آموزان به این موارد از فرار مغزها جلوگیری خواهد شد.
وی در پایان از اعضای کارگروه علمی - اجرایی طرح شهاب خواست تا ضمن مطالعه شیوه نامه اجرایی؛ نسبت به اجرای آن اهتمام جدی از خود نشان دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار