کارشناس کارگروه صنعت و بازار ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در گفتگو با پ

صنایع استان استقبال خوبی از نشست فناوری نو داشتند/فن آوری نو وضعیت اقتصاد خوبی را به ارمغان می آورد

خبرگزاری پانا: کارشناس کارگروه صنعت و بازار ستاد ویژه توسعه فناوری نانو از استقبال صنایع استان آذربایجان شرقی تقدیر کرد و گفت:فن آوری های نو در پیشرفت اقتصادی نقش بسزایی دارد.

کد مطلب: ۲۵۵۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد

سید علی موسوی زاده در گفتگو با خبرنگار پانا اظهار داشت:ستاد ویژه فناورری نانو با همکاری استانداری آذربایجان شرقی و خانه صنعت و معدن استان آذربایجان شرقی تصمیم گرفت سلسله نشست های تخصصی صنعتی کاربرد فناوری نانو در صنایع را در استان آذربایجان شرقی برگزار کند.

وی تصریح کرد:این سلسله نشست ها برای اولین باراست که در کشور برگزار میشود و اولین استانی که حاضر به همکاری بود استان اذربایجان شرقی بود و عملکرد مسئولین استانی جای تقدیر و تشکر دارد و امیدواریم در ادامه استان های دیگر هم پیش قدم باشند و این استقبال را داشته باشند.

کارشناس کارگروه صنعت و بازار ستاد ویژه توسعه فناوری نانودر ادامه اظهار داشت:این نشست ها در پنج حوزه و پنج نوبت برگزار میشود که اولین نشست صبح روز چهارشنبه با موضوع نانو پوشش های سخت راهکاری موثردر مواجه با پدیده سایش و خوردگی بود.

وی افزود:نشست دوم بعد از ظهر چهارشنبه با موضوع کاربرد های فیلتر های هوا مبتنی بر فناوری نانوونشست سوم درموازی با نشست دوم با موضوع کاربرد های فناوری نانودر صنایع غذایی و بسته بندی استان تشکیل شد.

موسوی زاده بیان کرد،نشست های چهارم و پنجم صبح و بعد از ظهر روز پنجشنبه برگزار شد که موضوع انها به ترتیب کاربرد فناوری نانو در صنایع پلیمر و کامپوزیت استان می باشد و نشست پنجم با موضوع کاربرد فناوری نانو در صنایع نساجی استان است که درآینده نزدیک برگزارخواهد شد.

موسوی زاده در ادامه گفت: هدف این نشست ها این است که صنایع این استان با فناوری صنعتی نانو اشنا بشوند و همان طور که خودتان میدانید فناوری نانو یکی از فناوری های پیشران در دنیا هست و جزء فناوری های نوین و هرصنعتی هم که میخواهد در دنیا با صنایع دیگر رقابت داشته باشد و کیفیت محصولات خودش را حفظ کند باید از فناوری های نوین نانو استفاده کند.

وی ادامه داد:با توجه به استقبال خوبی که صنایع استان داشتند این نشست ها برگزار شد و امید بر این است که با حمایت هایی که دولت و ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ریاست جمهوری انجام میدهد صنایع بتوانند از کاربرد های فناوری نانو در صنایع خود استفاده کنند و بتوانند این توان رقابتی را در بازار های داخلی و خارجی با محصولات مشابه حفظ کنند و بتوانند با این فناوری اقتصاد خوبی را برای خودشان به ارمغان بیاورند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار