شهیدی که دو قبر دارد/ مادر شهید مفقودالاثر هر لحظه می میرد

خبرگزاری پانا:شهید سید فضل الله خوید در سال 1337 در روستای ˝ ده چل˝ سادات مشهدی از توابع شهرستان کهگیلویه به دنیا آمد، به دلیل نبود مدرسه و مشکلات زندگی مدرسه را ترک کرد و برای تامین معیشت خانواده به کشاورزی و دامداری روی آورد.

کد مطلب: ۲۵۵۵۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سید فضل الله در سن 18 سالگی برای خدمت سربازی به حوزه نظام وظیفه محل زندگی خود مراجعه می کند ولی از طریق دولت و سران كشور آن روز اعلام شد كه متولدین سال 1337 از خدمت به نظام معاف هستند.

سیدفضل الله از نظر جسمانی سالم و اندامی زیبا و رشید و جذاب داشت و از نظر اخلاقی با مرام و بسیار خوش برخورد بود .

وی به عنوان بسیجی فعال اولین بار در مناطق كردستان در حالی كه با مزدوران بعثی به مبارزه پرداخت، از ناحیه پا مجروح شد و به پشت خط منتقلش کردند، تا اینكه پس از بهبودی كامل جراحت برای چند روزی سركشی به خانواده بازگشت و بعد از اتمام مرخصی برای تسویه حساب به كردستان بازگشت و بعد از بازگشت از كردستان برای دومین بار در سال 65 در مورخ 11/10/1365 در تیپ 48 فتح گردان یا رسول به عضویت نیروی پیاده درآمد و در این مدت كه عضو گردان بود فعالیت های زیادی داشت هم از لحاظ جنگجویی و هم از لحاظ مذهبی و پایبند بودن به حرف امام خویش و فرماندهان جنگ بودند

.شهید خوید در عملیات كربلای 4 در سال 1365 در مبارزه با نیروهای بعثی عراق به شهادت رسید.

سال 71 بنیاد شهید کهگیلویه شهادت ایشان را رسما اعلام نمود.

پس از آن تاریخ یک قبر در گلزار شهدای شهر دهدشت برای این شهید مفقودالاثر ساختند و چند سال بعد در یاسوج در گلزار شهدا نیز برای این شهید والامقام قبری ساخته شد. اما آن مرد آسمانی و شیر جبهه های جنگ جایی در زمین ندارد!

مادر شهید خوید سالهاست همه جا و از همه کس سراغ فرزندش را می گیرد .

شهید که باشی یک بار می میری

مادر شهید که باشی هرسال می میری

مادر شهید مفقود الاثر که باشی هر لحظه می میری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار