مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل:

2230 اثر رضوی در اردبیل تولید شده است

خبرگزاری پانا: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: در 9 دوره برگزاری جشنواره مدیحه‌سرایی و چاوشی‌خوانی رضوی در استان اردبیل، بیش از دو هزار و 230 اثر تولید و خلق شده است.

کد مطلب: ۲۵۴۹۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سید ناصر اسحاقی امشب در مراسم پایانی جشنواره مدیحه‌سرایی، چاوشی‌خوانی، ابتهال و تواشیح رضوی که در مجتمع فرهنگی،‌ هنری فدک اردبیل با حضور علاقمندان و میهمانان ملی برگزار شد، اظهار کرد: در این 9 دوره بیش از چهار هزار نفر در این جشنواره شرکت کرده و آثار خود را ارسال کردند که در مجموع 15 عنوان کتاب و 14 آلبوم صوتی با محوریت فرهنگ رضوی تولید و تقدیم علاقمندان شده است.

وی با بیان اینکه امسال نیز 228 اثر از سراسر کشور به نهمین جشنواره مدیحه‌سرایی، چاوشی‌خوانی، تواشیح و ابتهال رضوی ارسال شده بود، گفت: ‌41 اثر مربوط به رشته چاوشی‌خوانی،‌ 75 اثر مربوط به رشته مداحی، 46 اثر مربوط به رشته ابتهال، 34 اثر مربوط به مقالات پژوهشی و 22 اثر مربوط به تواشیح بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: دبیرخانه این جشنواره در سه مرحله و با حضور متخصصان امر در قالب کمیته داوری آثار را مورد ارزیابی قرار داده تا بهترین آثار از بین آنها انتخاب شود.

اسحاقی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ‌بیش از 12 سال است که جشنواره بین‌المللی رضوی برگزار می‌شود که نهمین دوره آن با گرایش مدیحه‌سرایی، چاوشی‌خوانی، ابتهال و تواشیح در اردبیل برگزار می‌شود که مقصود از برگزاری این جشنواره پراکندن این سه فرهنگ رضوی که همان اسلام ناب محمدی و علوی است.

وی بیان کرد: به بهانه برگزاری این جشنواره ما استعدادهای خوب فرهنگی و هنری را از سراسر کشور در رشته‌های یاد شده در این استان جمع می‌کنیم تا برترین آثار انتخاب شده و در معرض استفاده علاقمندان قرار گیرد.

اسحاقی به نام و آوازه این جشنواره در سطح ملی و بین‌المللی اشاره کرد و ادامه داد: جشنواره امام رضا(ع) در 79 کشور خارجی برگزار می‌شود و آثار منتخب این جشنواره به 9 زبان زنده دنیا ترجمه شده تا مخاطبان از آن استفاده کنند.

وی اضافه کرد: سهم کشورمان از 12 اختر تابناک امامت و هویت فرهنگی و ارزشی امام هشتم(ع) است که خاک ایران مشرف به شرف آن حضرت و همچنین نشر فرهنگ منور رضوی است که امروز خوشحال هستیم با برگزاری چنین جشنواره‌هایی در دنیای پرآشوب و منطقه پرتلاطم جهان اسلام در سایه فرهنگ رضوی می‌توانیم بهترین آثار را ارائه کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار