معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی کشور:

بیماری های مشترک انسان و دام عامل تهدید سلامت در جوامع انسانی است

خبرگزاری پانا: معاون کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور گفت: بیماری های مشترک انسان و دام یکی از عوامل مهم تهدید سلامت در جوامع انسانی است و باید با برنامه ریزی های کارآمد و نظارت های دقیق دامنه آسیب های احتمالی در این حوزه را کاهش داد.

کد مطلب: ۲۵۴۱۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، داراب عبدالهی در کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان استان مرکزی، افزود: یکی از بیماری های مشترک انسان و دام است بیماری هاری است که از طریق گازگرفتگی و تماس بزاق حیوان ناقل به انسان سرایت می کند.

وی ادامه داد: یکی از روش های متداول مقابله با حیوانات مزاحم و بیماری زا نظیر سگ و گربه امروز در دنیا، عقیم سازی با حفظ حقوق حیوانات است که این روش یاریگر محیط زیست نیز می باشد.

معاون کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: شیوه نامه نظارت بر نگهداری سگ های گله و نگهبان در کشور نیازمند بازنگری و توجه جدی است تا از سرایت بیماری های مختلف جلوگیری شود.

عبدالهی تصریح کرد: آموزش صاحبان سگ ها به وی‍‍ژه سگ های دارای شناسنامه و سگ های گله امری ضروری و لازم است تا دستگاه های مرتبط با بهداشت محیط به ویژه در محیط های روستایی نسبت به این امر حساس باشند.

وی بیان کرد: در سال جاری 153 هزار قلاده سگ در کشور بر علیه بیماری های ناقل واکسینه شدند.

معاون کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور تأکید کرد: استان مرکزی از استان های پیشتاز در عرصه مقابله با بیماری های حیوانات ناقل در کشور است و این نشان از حساسیت راهبردها در حوزه مدیریت شهری و سلامت این استان دارد.

عبدالهی در پایان ابراز داشت: در پنج ماهه اول امسال بیش از 5000 مورد لیست واکسینه در راستای نظارت بر جمعیت سگ های نگهبان و گله در استان مرکزی تکمیل شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار