کارشناس مسایل اقتصادی درگفت وگو با پانا:

برنامه خروج از رکود در کنار تقلیل تحریم ها بهبود تولید را به دنبال دارد

خبرگزاری پانا: کارشناس مسایل اقتصادی با اشاره به برنامه دولت برای خروج از رکود گفت : اگر تحریم ها به تدریج تقلیل یابد و نرخ فروش نفت به جای ارز کشورها به دلار مبادله شود و در کنار آن واردات مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی شتاب گیرد می توان به بهبود امور واحدهای تولیدی امیدوار بود .

کد مطلب: ۲۵۲۱۰۹
لینک کوتاه کپی شد

مهدی تقوی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا در خصوص برنامه دولت برای خروج از رکود تورمی، تصریح کرد: اگر تحریم ها لغو نشود انجام اصلاحات اقتصادی یا بهبود روش ها با دشواری بیشتری خواهد بود ، اما اگر تحریم ها به تدریج تقلیل یابد و نرخ فروش نفت به جای ارز کشورها به دلار مبادله شود و در کنار آن واردات مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی شتاب گیرد می توان برای انجام اصلاحات اقتصادی نیز برنامه ریزی کرد .


تقوی عنوان کرد: اگر حمایت دولت از تولید و بنگاههای اقتصادی باشد اقتصاد کشور طی چند سال آینده می تواند به دو تا سه سال قبل از هدفمندی برگردد .



وی تصریح کرد: اگر سیاست های درست اقتصادی به کار گرفته شود می توان به بهبود شاخص های اقتصادی امید بست در غیر این صورت کنترل تورم و نابسامانی های موجود چندان آسان نخواهد بود .



این کارشناس مسایل اقتصادی بیان کرد:بهبود ساختار اقتصاد ایران باید در کنار لغو تحریم ها اجرایی شود و بدون بهبود یکی از این عوامل نمی توان امیدی به بهتر شدن اوضاع داشت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار