در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

نشست مشترک مجلس و دولت برای حمایت از نخبگان/ آمار جدیدی از مهاجرت نخبگان در دست نیست

خبرگزاری پانا: یک عضو فراکسیون نخبگان مجلس درخصوص برگزاری نشست مشترک مجلس و دولت برای حمایت از نخبگان گفت: جلسه امروز در قالب نشست مشترک فراکسیون نخبگان با معاون علمی رئیس جمهور با هدف تعامل مجلس و دولت انجام می شود.

کد مطلب: ۲۵۲۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد

سکینه عمرانی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به حضور معاون علمی رئیس جمهور در جلسه امروز فراکسیون نخبگان اظهار داشت: با توجه به اینکه در آستانه تدوین لایحه بودجه سال 94 هستیم و برنامه ششم توسعه نیز مراحل مقدماتی خود را سپری می کند، بنابراین از معاون علمی رئیس جمهور دعوت شده تا مسایل مختلف حوزه نخبگان مورد بررسی قرار بگیرد.

این عضو فراکسیون نخبگان مجلس با مثبت ارزیابی کردن برنامه دولت در راستای حمایت از نخبگان نیز خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی از جمله اختصاص یارانه به دانشگاه‌ ها و همچنین حمایت از تولیدات نخبگان کشور انجام شده است. توجه به نخبگان و حمایت از آنان نیازمند افزایش تعامل دولت و مجلس است.
عمرانی درخصوص موازی کاری فعالیت معاونت پژوهشی وزارت علوم و معاونت علمی ریاست جمهوری نیز گفت: معاونت پژوهشی وزارت علوم وظیفه ای عام دارد و پژوهش در همه زمینه هاست اما بنیاد نخبگان و معاونت علمی وظیفه خاص تری داشته و هر دوی این مراکز تعاریف خاصی دارند.
وی با اشاره به موضوع فرارمغزها در کشور نیز تأکید کرد: آمار جدیدی در دولت یازدهم برای مهاجرت نخبگان و یا فرار مغزها ارائه نشده اما وظیفه معاونت علمی این است که از فرار مغزها جلوگیری شود که اگر درست برنامه ریزی شود از فرار مغزها جلوگیری خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار