نشست خبری فرماندار شهرستان ساوجبلاغ با اصحاب رسانه برگزارشد

خبرگزاری پانا:فرماندار ساوجبلاغ در اولین نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران درخصوص ویژه برنامه های هفته دولت وافتتاح طرح های مختلف عمرانی و بهداشتی و آموزشی در این شهرستان بااصحاب رسانه گفتگو کرد.

کد مطلب: ۲۵۰۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا،ابوالقاسم پالیزگیر در این نشست مطبوعاتی از اقامه نماز جمعه به صورت مستقل در بخش چندار خبرداد وگفت : مردم شهید پرور و انقلابی شهر کوهسار و بخش چندار نماز جمعه مشتقل خواهند داشت و از فیوضات این مراسم سیاسی عبادی بهره مند خواهند شد.
افتتاح 50 طرح عمرانی در هفته دولت
وی در ادامه از افتتاح 50طرح عمرانی در گرامیداشت هفته دولت امسال خبر داد وگفت : این طرحها با اعتباری بالغ بر 605میلیارد تومان در شهر ها و روستاهای ساوجبلاغ به بهره برداری می رسد.
فرماندار ساوجبلاغ در بخش دیگری از سخنان خود افزود : 70 درصد مسکن مهر استان البرز در شهر جدید هشتگرد و شهرک ابریشم شهرستان ساوجبلاغ در حال ساخت و آماده سازی است که لازم است مدیران دستگاههای خدمات رسان در اجرای این طرح ملی همکاری بیشتری داشته باشند .
وی به کمبود امکانات زیر ساختی در بخش مسکن مهر به ویژه در شهر جدید هشتگرد که با تکمیل واحدهای مسکن مهر تا پایان سال جاری جمعیت آن از 50 هزار نفر به بالای 200 هزار نفر می رسد، اشاره کرد و گفت: مدیران دستگاه های خدمات رسان باید آب ، گاز ، برق ، تلفن و سایر نیازهای مردم در این منطقه تامین کنند.
فرماندار ساوجبلاغ اظهارداشت: شهر جدید هشتگرد نیاز مبرم به فضای آموزشی دارد تا بتوان به دغدغه خانواده ها برای اسکان در خانه های مسکن مهر پاسخ داد.
وی سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی مترو به عنوان یکی از طرح های مهم ملی در این شهر را از جمله خواسته های مردم ذکر کرد.
فرماندار ساوجبلاغ گفت : بخش حمل و نقل عمومی و امکان سفر ایمن وراحت و کاهش هزینه رفت وآمد مردم باید در اولویت کاری سال 93 با افتتاح آزمایشی مترو در انتهای سال جاری بیان داشت .

کمبود آب و ممنوعیت حفرچاه در ساوجبلاغ
وی در ادامه افزود: ساوجبلاغ فاقد منبع زیر زمینی آبی مطلوب است و این امر برای کشاورزی و آب شرب این شهرستان زنگ خطر به شمار می رود.
فرماندار ساوجبلاغ با بیان اینکه سازمان منطقه ای آب، دشت ساوجبلاغ را منطقه ممنوعه حفر چاه اعلام نموده است، اظهار داشت: ما به فکر حفر چاه نیستیم و باید برای مشکل بحران آب در این منطقه راه حل ارائه شود.
پالیزگر تاکید کرد: تما م تلاش و توان خود را برای اجرایی شدن مصوبه هیئت دولت در خصوص اختصاص یک متر مربع آب انتقالی سد طالقان به مسکن مهر و شهرستان ساوجبلاغ به کار خواهم گرفتو به نتایج خوبی هم در دیدار با مقامات به دست آوردم
وی گفت : با پیگیری انجام شده موافقت ایجاد ایستگاه مترو برای ساکنان شهر گلسار و کوهسار در جوار شرکت ماموت اقدام شده و تمام هزینه های آن توسط یک بخش خصوص تامین می شود.
فرماندار ساوجبلاغ از اعمال سیاست برخورد شدید فرمانداری در مواجه با ساخت و سازهای غیرمجاز خبر داد.
وی ضمن تاکید بر حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغات و مقابله شدید با عوامل ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: متاسفانه برخی از سود جویان در این مسئله دخالت دارند تا جایی که با تخلفات خود موجب مشکلات فروان در تخریب باغات و اراضی شده اند.
فرماندار ساوجبلاغ : همچنین از بنگاه های معاملات املاک برخی واحدهای تولید مصالح و بلوک زنی ها به عنوان دیگر عوامل موثر در این ارتباط نام برد.
پالیز گیر افزود: نقش بعضی از شوراهای اسلامی در این خصوص دیده می شود که بسیار قابل تامل است.
فرماندار ساوجبلاغ تصریح کرد: ما با هیچ کس تعارف نداریم و کسانی که موجب بی نظمی و ایجاد فساد باشند شدیدا" برخورد می کنیم و در این رابطه نیز پرونده ای برای یکی از اعضا شورای متخلف تشکیل دادیم .
او گفت در سال گذشته 11هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی از دست معارضین و زمین خواران خارج و سند آن به نام دولت زده شده است.
پالیز گیر در بخش دیگر سخنان خود از مهار چاههای غیر مجاز در شهرستان خبر داد و گفت : ما حدود 8هزار چاه غیر مجاز در شهرستان داریم که متاسفانه بزرگترین لطمه آبی را به چشمه های زیر زمینی وارد آورده است .
وی از عزم جدی فرمانداری در پر کردن 1000حلقه چاه غیر مجاز در سال جاری خبر داد و گفت امور آب موفق شده تا امروز 270چاه را در شهرستان مسدود کند.
فرماندار ساوجبلاغ افزود : مسدود کردن چاه های غیر مجاز معادن شن و ماسه از دیگر برنامه های شهرستان در حفاظت از سفره های زیر زمینی است .

وی گفت : معدنداران علیرغم اخطارها و پیگیری های ادارات در سالهای گذشته به تعهد خود مبنی بر تراکم فضای سبز خود بی توجه بودند و امروز محیط زیست تهراندشت نامطلوب ، آلاینده و کاملا"تخریب کرده است.
فرماندار ساوجبلاغ به معدن داران اخطار داد تا دو ماه آینده تمام باید تمام دپوی های ماسه را جمع آوری و نسبت به انتقال تپه های شن وماسه به حفاری ها ی موجود انتقال دهند .
پالیزگیر گفت: دپوی های موجود در مواقع وزش باد تبدیل به ریز گرد می شود و ساکنان منطقه را آزار می دهد ،سلامت مردم برای ما در الویت است و نباید سلامتی مردم را به مخاطره بیاندازند.
فرماندار ساوجبلاغ از اداره کل صنایع و معادن استان البرز خواست از صدور مجوز جدید برای معادن شن و ماسه در ساوجبلاغ خوداری نماید.

تکمیل 4مدارس خیرساز تا پایان شهریور
فرماندار ساوجبلاغ در ادامه گفت :تکمیل 4مدرسه خیری و پیگیری برای ساخت دو مدرسه دیگر توسط صاحبان صنایع؛ احداث مجتمع فرهنگی آموزشی ؛ خانه های بهداشت ؛ مرکز توانبخشی ؛ دو سالن ورزشی ؛ پروژه تغذیه مصنوعی ؛ تعریض محور سهیلیه ؛ زیر سازی 7 محور روستایی ؛ تکمیل تصفیه خانه فاضلاب ؛ احداث مخازن ذخیره آب در گلسار و تامین آب سالم برای 12 روستا و اجرای طرح هادی اکثر روستاها از الویت برنامه ما در شهرستان است .
فرماندار ساوجبلاغ از اعتبار 27 میلیاردی ساوجبلاغ در سال 93 خبر داد و گفت : اعتبارات امسال 170درصد رشد داشته است .
وی در خاتمه به اهم اقدامات فرماندار در از زمان انتصاب پرداخت و افزود: در سه ماهه اول سال جاری اقدامات خوبی انجام شده مثل جمع آوری مرکز تخلیه زباله ؛ تعبیه پارک سوار هشتگرد ، دیدار با وزرا و مقامات که دستاورد اعتباری خوبی را برای شهرستان همراه داشته ، پیگیری ساخت شهر صنعتی شور بلاغ ، ساخت خانه عالم ، راه اندازی پاسگاه ابریشم ؛ برگزاری 150جلسه فرهنگی سیاسی و... را می توان نام برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار