با اجرای طرح ساماندهی ، کمبود نیروی انسانی جبران خواهد شد

خبرگزاری پانا : اصغر حصیری مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر در جمع خبرنگاران گفت : با توجه به جذب یکهزار و 280 نیرو در سالهای اخیر در آموزش و پرورش استان و کمبود نیروی انسانی ، امید واریم با اجرای طرح ساماندهی بتوانیم این کمبود را جبران کنیم .

کد مطلب: ۲۴۸۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، حصیری افزود : ساماندهی نیروی انسانی از روستاها آغاز شده است و رشد و توسعه مدارس کم جمعیت روستاها از اهداف آموزش و پرورش است .

حصیری تصریح کرد : ازسیاست های و برنامه های آموزش و پرورش توسعه مشارکتهای مردمی است . که آموزش و پرورش به تنهایی قادر به انجام رسالت خود نیست و حضور و مشارکت مردم در این بخش ضروری است .
وی بیان داشت : مشارکت احاد جامعه تنها به معنی مشارکت مالی نیست بلکه مشارکت فکری و معنوی است .
حصیری گفت : سیاست دولت مبنی بر واگذاری مسئولیت ها به مردم است و در این ارتباط بسته های حمایتی در اختیار مدارس غیر دولتی برای مدارس فنی و حرفه ای و نظری قرار گرفته است .
مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت : با توجه به سرانه 17 هزار ریالی دانش آموزی و سرانه 37 هزار ریالی هر دانش آموزشبانه روزی حضور و مشارکت اولیای دانش آموزان در کنار آموزش و پرورش ضروری است .
حصیری گفت : در شورای آموزش و پرورش طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان مطرح و در حال پیگیری مسایل بودجه ای و نیروی انسانی هستیم تا بتوانیم در المپیاد های علمی و کنکور سراسری حرفی برای گفتن داشته باشیم .
حصیری تاکید نمود : امسال شش هزار دانش آموز سال چهارمی در استان بوشهر داریم که بنا داریم برای آنان کلاسهای کنکور و با تجهیز کتابخانه های مدارس ، کتابهای مورد نیازرا برای آنان تامین کنیم .
حصیری در باره ارتقای شغلی معلمان گفت : بیش از 93 در صد بودجه آموزش و پرورش صرف حقوق و مزایا است . تلاش می شود معیشت همکاران فرهنگی ارتقا یابد .
حصیری افزود : خانه ریاضیات استان بوشهر با همکاری استاندار ، دانشگاه خلیج فارس و آموزش و پرورش با هدف ارتقای سطح درس ریاضیات شکل گرفت و بنا داریم خانه شیمی و فیزیک را هم در استان راه اندازی کنیم .
حصیری در مورد تجمع دانش آموزان در مدارس خاص و هیات امنایی گفت : بهترین معلمان در مدارس آموزش و پرورش هستند و هیچ تفاوتی میان مدارس دولتی و مدارس خاص و هیات امنایی وجود ندارد .
مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت : دریافت هر نوع وجهی از اولیاء دانش آموزان هنگام ثبت نام ممنوع است .
مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت : هم اکنون 35 در صد کلاس های درس استان بوشهر هوشمند هستند و امید واریم بتوانیم در سال تحصیلی جدید این آمار را افزایش دهیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار