تنش آبی هنوز چهار شهر را تهدید می‌کند/ به فکر مدیریت تابستان سال آینده هستیم

خبرگزاری پانا:چیت چیان با بیان اینکه هنوز تنش آبی چهار شهر از 12 شهر تنش‌زا را تهدید می‌کند، گفت: امسال برق و آب را با تمام توان مدیریت کردیم و به فکر مدیریت تابستان سال آینده هستیم.

کد مطلب: ۲۴۷۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد

باشگاه خبرنگاران نوشت:

حمید چیت چیان، وزیر نیرو ‌گفت: هشت شهر از 12 شهری که تنش آبی داشتند با تدابیر صورت گرفته از تنش آبی خارج شدند به طوریکه در حال حاضر سه شهر در وضعیت زرد و دو شهر کرمان و اصفهان نیز در وضعیت قرمز قرار دارند.

وزیر نیرو همچنین درباره وضعیت تامین برق در سال جاری نیز گفت: 5600 مگاوات ظرفیت جدید برق از سرمایه‌گذاری‌هایی که قبلا انجام شده، در مدار قرار نگرفته بود و این موضوع مشکلاتی را در تأمین نیاز مصرف امسال به وجود آورد.

چیت چیان افزود: این در حالی است که ظرفیت قابل استفاده 3800 مگاوات بوده است که توانستیم 2 هزار مگاوات آن را با تلاش مورد بهره‌برداری قرار دهیم و با افزوده شدن تنها 2 هزار مگاوات در بخش برق همکاران ما توانستند 5600 مگاوات، افزایش ظرفیت مورد نیاز را جبران کنند.

وی تصریح کرد: تفاضل این ارقام بار قابل توجهی را بر دوش وزارت نیرو گذاشت و بخش‌های مختلف تلاش کردند مصرف را کاهش دهند؛ از جمله بخش کشاورزی و صنعت که با تک تک کارخانه‌ها تماس گرفتند و موضوع را روشنگری کردند تا در روزهای گرم تابستان مدارا کنند.

وزیر نیرو با اظهار خوشحالی از سپری کردن بیستمین روز از مردادماه و نداشتن قطع برق، عنوان کرد: تلاش همکاران مثمر ثمر بود تا بتوانیم این روزها را بدون مشکل سپری کنیم و ادامه مسیر با توجه مردم و برنامه‌ریزی جدی میسر است.

چیت چیان همچنین از برنامه‌ریزی برای تابستان 94 خبر داد و گفت: امسال برق و آب را با تمام توان مدیریت کردیم و به فکر مدیریت تابستان سال آینده هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار