وزیر نیرو عنوان کرد:

خروج 8 شهر از تنش آبی/ به فکر تابستان سال آینده ایم

خبرگزاری پانا: وزیر نیرو از برنامه ریزی برای تابستان 94 خبر داد و گفت: امسال برق و آب را با تمام توان مدیریت کردیم و به فکر مدیریت تابستان سال آینده هستیم.

کد مطلب: ۲۴۷۲۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا، وزیر نیرو که شامگاه گذشته در نشست خبرنگارن و مدیران ارشد این وزارتخانه سخن می گفت، عنوان کرد: 5600 مگاوات ظرفیت جدید برق از سرمایه گذاریهایی که قبلا انجام شده، در مدار قرار نگرفته بود و این موضوع مشکلاتی را در تأمین نیاز مصرف امسال به وجود آورد.


چیت چیان خاطر نشان کرد: این در حالی که ظرفیت قابل استفاده 3800 مگاوات بود توانستیم 2 هزار مگاوات آن را با تلاش بسیار در وزارت نیرو مورد بهره برداری قرار دهیم که می توان گفت با افزوده شدن تنها 2 هزار مگا وات در بخش برق همکاران ما توانستند 5600 مگاوات افزایش ظرفیت مورد نیاز را جبران کنند.


وی تصریح کرد: تفاضل این ارقام بار قابل توجهی را بر دوش همکاران من در وزارت نیرو گذاشت و در بخش های مختلف تلاش کردند مصرف را کاهش دهند، از جمله بخش کشاورزی و صنعت که با تک تک کارخانه ها تماس گرفتند و موضوع را روشنگری کردند تا در روزهای گرم تابستان مدارا کنند.


وزیر نیرو با اظهار خوشحالی و شکر گذاری از سپری کردن بیست امین روز از مردادماه و نداشتن قطع برق، عنوان کرد: تلاش همکاران مثمر ثمر بود و بدون مشکل توانستیم این روزها را سپری کنیم و ادامه مسیر با توجه مردم و برنامه ریزی جدی میسر است.


چیت چیان در مورد بحران آب گفت: از 12 شهر که تنش آبی داشتند، با تدابیر صورت گرفته و تشکیل کارگروهی در آب و فاضلاب کشور که وضعیت منابع آب و مصرف را با همکاری شرکت مدیریت منابع آب لحظه به لحظه مورد بررسی قرار داد، موفق به خروج 8 شهر از تنش آبی شدند که 3 شهر در وضعیت زرد قرار گرفت و 2 شهر کرمان و اصفهان نیز در وضعیت قرمز است.


وی مدیریت را با برنامه ریزی برای تابستان سال آینده عنوان کرد و افزود: در این مهم حتما از نظرات شما استفاده می کنیم و مطمئنیم شما می توانید در کار مدیریت مصرف ما و کشور را حمایت و یاری کنید چرا که شما نماینده پژواک جامعه و پل ارتباطی میان جامعه و مسئولان هستید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار