مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در دیدار با امام جمعه آبادا

رفع غبار محرومیت از چهره ی آبادان و خرمشهر دغدغه مسوولان است

خبرگزاری پانا: مدیر كل تعاون،كار و رفاه اجتماعی خوزستان، رفع غبار محرومیت از چهره ی آبادان و خرمشهر را دغدغه مسوولان استان و کشور برشمرد.

کد مطلب: ۲۴۷۱۲۳
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی اداره كل تعاون،كار و رفاه اجتماعی خوزستان، هوشمند صفائی در دیدار با امام جمعه آبادان گفت: علی رغم تلاش همه دلسوزان، وضعیت اشتغال در استان مطلوب نیست.
وی افزود: تمام تلاش همکاران من در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ایجاد راه کار برای برون رفت از وضعیت ناخوشایند اشتغال است. بر همین اساس اولویت اصلی، حرکت به سمت اجرای طرح های کاربردی برای بهبود وضعیت اشتغال استان است.
وی افزود: متأسفانه خوزستان فاقد سند توسعه اشتغال است و همین مساله ما را برآن داشت تا در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان با کمک سایر دستگاه های اجرایی و با توجه به ظرفیت های موجود و قابلیت های استان، سند توسعه اشتغال را تنظیم كنیم. با پیش بینی منابع مالی از نیمه دوم سال جاری امیداوریم به سمت اجرایی شدن این سند برویم.
وی افزود: یکی از امتیاز های بزرگ در ادغام سه وزارتخانه تعاون، كار و رفاه در قالب یك وزارتخانه، این است که بخش اعظمی از ابزارهایی را که برای به سرانجام رساندن طرح های اشتغال زایی نیاز است در اختیار دارد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تاكید كرد: ما به دنبال مشاغلی بودیم که هم زودبازده باشند و هم به منابع مالی کمتری نیاز داشته باشند. بنابراین، 150 طرح کسب و کار کوچک شناسایی شد که علاوه بر این که سرمایه گذاری اندکی نیاز دارند دارای اشتغال زایی بالا هستند.
وی با تآكید بر اهمیت مراكز مشاوره شغلی و كاریابی های غیر دولتی در ایجاد اشتغال خاطر نشان كرد: مراکز مشاوره شغلی و كاریابی های غیر دولتی مکلف به ایجاد 20 هزار شغل در استان تا پایان سال جاری شدند كه اگر نتوانند به تعهد خود عمل كنند مجوز و پروانه فعالیت آنها لغو خواهد شد. لذا همین تأکید باعث شد این مراکز بیش از 45 درصد زمان مشابه در سال گذشته رشد داشته باشد.
صفائی عنوان كرد: خوزستان دارای قابلیت ها و ظرفیت های بالایی برای اشتغال است كه باید این ظرفیت ها شناسایی و احصا شوند .
وی لزوم تغییر در فرهنگ كار را ضروری دانست و تاكید كرد: موضوع مهمی که باید به آن توجه ویژه شود تغییر فرهنگ کار است. جوانان باید باور كنند اشتغال فقط با استخدام شدن در مراکز دولتی، نفتی و کارخانه های دولتی خلاصه نمی شود. جوانان و افراد جویای كار باید به سمت خود اشتغالی روی آورند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح كرد: 570 میلیارد تومان اعتبار اشتغال زایی توسط دولت تدبیر و امید برای استان تخصیص یافته است که از نظر توزیع اعتبارات درکشور جایگاه سوم را داریم.
هوشمند صفائی همچنین از تخصیص مبلغ 32 میلیارد تومان اعتبار برای کسب و کارهای کوچک نزد صندوق مهر امام رضا (ع) و نیز 3/33 میلیارد تومان اعتبار برای مشاغل خانگی از محل منابع داخلی بانك های استان خبر داد و افزود: بخشی از این اعتبارات ویژه سرمایه در گردش واحدهای موجود است ضمن اینكه مبلغ دیگری از این اعتبار به طرح های توسعه ای و ایجاد واحدهای جدید اختصاص پیدا خواهد كرد.
وی تعاون را به عنوان یکی از بخش های مهم اقتصادی کشور بر شمرد و گفت: تفاوت عمده ای که بخش تعاونی با بخش خصوصی دارد توجه بیشتر به فرهنگ کار جمعی است که اگر این فرهنگ در جامعه پیدا کنند می توند منشاء اثرهای خوبی برای توسعه اقتصاد در استان باشد.
مدیر كل تعاون،كار و رفاه اجتماعی خوزستان، رفع غبار محرومیت از چهره ی آبادان و خرمشهر را دغدغه مسوولان استان و کشور دانست و از تخصیص بخش قابل توجهی از اعتبارات به این دو شهرستان خبر داد و گفت: امیدواریم با برنامه های موجود تا پایان امسال به آمار خوبی در حوزه اشتغال در استان برسیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار