قابلیت علمی و اجرایی جهاددانشگاهی پشتوانه بسیاری از پروژه های کشوری است

خبرگزاری پانا:رئیس برنامه بودجه شورای شهر رشت گفت: جهاددانشگاهی به دلیل داشتن وظایفی فراتر از دانشگاه ها می تواند پایه های فرهنگی کشور را تقویت کند.

کد مطلب: ۲۴۶۱۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،سید امیرحسین علوی اظهار کرد: جهاددانشگاهی در تمام روزهای فعالیت همیشه مفید، موثر و تاثیرگذار بوده است .

وی ادامه داد: قابلیت علمی و اجرایی که در جهاددانشگاهی وجود دارد پشتوانه انجام بسیاری از پروژه های بزرگ کشوری است زیرا بسیاری از طرح های مطالعاتی پروژه ها توسط اساتید جهاددانشگاهی مورد بررسی قرار می گیرد .

وی افزود: جهاددانشگاهی با داشتن ظرفیت های علمی، اجتماعی و تحقیقاتی می تواند به کمک دستگاه ها، سازمان ها و نهادها آمده و همچنین جهاددانشگاهی توانایی آن را دارد که بسیاری از گره های فرهنگی جامعه را باز کند .

علوی با اشاره به اینکه ما در جامعه اسلامی زندگی می کنیم و فرهنگ یک اصل جدایی ناپذیر جامعه اسلامی است اظهار کرد: امسال به فرموده مقام معظم رهبری سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده است و این امر نشان از آن دارد که باید بیش از گذشته به فرهنگ بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاهها اصلی ترین فضاهای فرهنگی کشور هستند افزود: ما در گذشته آنطور که باید به مباحث فرهنگی بها نداده ایم و اکنون فضاهای آموزشی نیاز به فرهنگ سازی صحیح دارند و در این بین جهاددانشگاهی می تواند به نسل امروز فرهنگ را با زبان امروزی بیاموزد .

این عضو شورا خاطرنشان کرد: عرصه فرهنگ در تمامی دوران ما از اصلی ترین اولویت دانشگاهها بوده است و اینجاست که جهاددانشگاهی به دلیل داشتن وظایفی فراتر از دانشگاه ها می تواند پایه های فرهنگی کشور را تقویت کند .

وی ضمن تبریک این روز به تمامی جهادگران عرصه جهاددانشگاهی اظهار کرد: با توجه به اینکه مدیریت جدیدی را در عرصه جهاددانشگاهی استان گیلان شاهد هستیم امیدواریم با پشتکار بالای مهندس رسایی شاهد تقویت هرچه بیشتر فرهنگ اسلامی و ایرانی در استان گیلان که مهد فرهنگ کشور نامگذاری شده است باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار