خط و مشی جهاددانشگاهی در جهت آموزش مدیریت جهادی شکل گرفته است

خبرگزاری پانا:مدیر حوزه های علمیه استان گیلان گفت: باید با اهتمام لازم در ترویج فرهنگ جهادی و اقتصاد مقاومتی و ... گام های اساسی بردارد.

کد مطلب: ۲۴۶۱۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،حجت الاسلام والمسلمین لاکانی ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز تشکیل جهاددانشگاهی با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب با هوشمندی و با توجه به شرایط کنونی کشور نقشه راهی برای تعالی و پیشرفت در سال 93-94 که به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام گرفته است ترسیم کرده اند.

وی با اشاره به نقش جهاددانشگاهی در تحقق نامگذاری سال گفت: مقام معظم رهبری با طرح این عنوان قصد در نشان دادن مدیریتی همراه با مقاومت، ایستادگی و جهادی بودن راه توسعه در اقتصاد و تعالی در فرهنگ را داشته و دارند.

مدیر حوزه های علمیه گیلان یادآور شد:امروز کشور اسلامی ایران از لحاظ اقتصادی و فرهنگی که هر کدام از آنان لازم و ملزوم یکدیگرند در شرایط خاصی قرار گرفته است و از طرفی مورد شدیدترین تحریم ها از لحاظ اقتصادی و از طرفی در جنگ شدید فرهنگی با استکبار به سر می برد.

حجت الاسلام لاکانی افزود: با توسعه مشکلات فزاینده از سوی دشمنان، یک ضرورت پیش از پیش نمایان شده است و آن دستیابی به یک الگوی مقاومتی از اقتصاد و فرهنگ است و این الگو باید در برابر بحرانهای اقتصادی رویکرد فعالانه داشته و در شرایط بحرانی موانع را برطرف کند.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند" با حرکت عادی و احیاناً خواب آلود نمی شود رو به پیشرفت گام برداشت" گفت: برای کارهای بزرگ نیازمند همت بلند و تحرک و مدیریت جهادی هستیم.

مدیر حوزه های علمیه گیلان اضافه کرد: نهادها و سازمانهای فرهنگی به خصوص جهاددانشگاهی که خط و مشی آن در جهت آموزش مدیریت جهادی شکل گرفته است باید مثل قدیم با اهتمام لازم در ترویج فرهنگ جهادی و اقتصاد مقاومتی و... گام های اساسی بردارد.

حجت الاسلام لاکانی با تاکید بر نقش دانشگاه در فرهنگ گفت: این نقش آنقدر تاثیرگذار است که امام راحل(ره) در این خصوص می فرماید" مبداء همه تحولات از دانشگاه است" بنابراین با نگاهی سطحی به این موضوع در جامعه اسلامی و ارتباط این نهاد با جمعیت گسترده ای در جامعه ایران می توان به نقش خطیر و حساس این نهاد در فرهنگ سازی، ترویج و اشاعه فرهنگ دینی پی برد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگ اذعان کرد: برای رسیدن به قله های رفیع تعالی هرچه بیشتر نیازمند فرهنگ سازی در جامعه هستیم و انجام کارهای بزرگ، اراده و عزم قوی می خواهد و این اراده قوی زمانی در افراد ایجاد می شود که آحاد جامعه به عظمت و الزام چنین امری باور داشته باشند و این باور بایستی از جنس فکر و فرهنگ باشد.

مدیر حوزه علمیه استان گیلان ادامه داد: با توسعه مشکلات فزاینده از سوی دشمنان، یک ضرورت پیش از پیش نمایان شده است و آن دستیابی به یک الگوی مقاومتی از اقتصاد و فرهنگ است.

حجت الاسلام والمسلمین لاکانی با بیان اینکه دین داری با آگاهی و فهم درست از دین به دست می آید اضافه کرد: با فرهنگ سازی و اشاعه فرهنگ دینی است که انسانها با اختیار و آگاهی به تعالی می رسند و این به خوبی وظیفه حساس نهادهای فرهنگی در جامعه به خصوص نهاد جهاددانشگاهی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه ایران دارای فرهنگی رفیع که از انقلابی بودن و شیعی بودن سرمنشا می گیرد گفت: هم اکنون این فرهنگ الگویی در جهان اسلام و بیداری اسلامی محسوب می گردد و این تاثیرگذاری زمانی می تواند در جهان اسلام اثر خود را بگذارد که نهادهای آموزشی بتوانند مدیریت جهادی و اقتصادی برخاسته از مقاومت و جهاد را در جامعه اسلامی ایران به منصه ظهور و عمل برسانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار