لاریجانی در دیداربا آیت‌الله سیدمحمدسعید حکیم:

تلاش ایران برای حل مسائل سوریه در شرایط آرام است

خبرگزاری پانا: رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تلاش جمهوری اسلامی ایران این است تا مسائل سوریه در شرایط آرامتری حل و فصل شود، تصریح کرد: متاسفانه دخالت‌های برخی از کشورها برای مردم سوریه زحمت ایجاد کرده است.

کد مطلب: ۲۴۵۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از سایت مجلس، علی لاریجانی در ادامه دیدارهای خود با مراجع عظام تقلید در دیدار با آیت‌الله سید محمدسعید حکیم با بیان اینکه سفر من به عراق در ادامه سفر منطقه‌ای چند روز اخیر و به دعوت رئیس پارلمان عراق صورت می‌گیرد، گفت: پس از تحولات غزه لازم بود با مقامات کشورهای منطقه دیدارهایی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه تلاش جمهوری اسلامی این است تا مسائل سوریه در شرایط آرامتری حل و فصل شود، تصریح کرد: متاسفانه دخالت‌های برخی از کشورها برای مردم سوریه زحمت ایجاد کرده است.

در ادامه این دیدار آیت‌الله سید محمدسعید حکیم نیز ضمن خوشامدگویی به علی لاریجانی و هیات همراه به تحولات سوریه اشاره کرد و گفت: دستیابی به آرامش در سوریه بستگی به گفت‌وگوهای طرف‌های داخلی دارد و سیاسیون بین‌المللی برای ایجاد آرامش و ثبات در سوریه باید نقش موثری را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه ادامه خشونت‌ها در سوریه باعث می‌شود تنش‌ها به سایر کشورها هم کشیده و به ضرر همه تمام شود، ادامه داد: طرف‌های درگیر در سوریه باید منافع ملی این کشور را در نظر بگیرند و به فکر مردم این کشور باشند.

آیت‌الله حکیم با تاکید بر ضرورت اتحاد شیعیان برای مقابله با توطئه‌های دشمنان اسلام گفت: شعائر مذهبی و مرجعیت شیعی از نقاط قوت شیعیان است و مسلمانان برای آن اهمیت و احترام زیادی قائل هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه تروریست‌ها مصیبتی برای جامعه اسلامی هستند، تصریح کرد: امروز برای همگان مشخص شده است که مسلمان واقعی در خط آرامش حرکت می‌کند و وظیفه همگان این است تا چهره واقعی اسلام را به مردم نشان داده و اسلام عاری از خشونت را به مردم دنیا معرفی کنند.

این مرجع عالیقدر ادامه داد: من در ملاقات با چهره‌های مختلف علمی، سیاسی و فرهنگی غرب بارها به آنها متذکر شدم اسلام واقعی بر اساس منافع شما حرکت نمی‌کند و شما باید حقیقت اسلام را ببینید.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار