استاندارخراسان شمالی:

جهاددانشگاهی در حوزه پژوهشی باید به صورت كاربردی،عملیاتی و هدفمندحرکت کند

خبرگزاری پانا: استاندار خراسان شمالی گفت: جهاد دانشگاهی باید به سمت و سویی حركت كند كه در حوزه پژوهشی كارها به صورت كاربردی و عملیاتی و هدفمند صورت گیرد .

کد مطلب: ۲۴۵۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سید علی اكبر پرویزی در نشست مدیر و معاونین جهاد دانشگاهی به مناسبت سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی كه در محل دفتر استاندار برگزار شد ضمن تبریك فرارسیدن روز جهاد دانشگاهی و تقدیر از زحمات و تلاش های مجموعه جهاد دانشگاهی استان اظهار داشت:پژوهش های انجام شده در استان با گردآوری اطلاعات از دستگاه های اجرایی حتی با كوچكترین تغییر اطلاعات دوباره به خودمان بفروشند شایسته نیست و هدف قانون گذار از تصویب اعتبار پژوهش این وضعیت نبوده است .

نماینده عالی دولت در استان در این جلسه ضمن تبریك سالروز تاسیس استان گفت: اگر تقسیم استان صورت نمی گرفت عقب ماندگی های استان فراتر از این بود .

وی افزود: دولت و مجلس تصمیم شجاعانه ای گرقتند و تقسیم خراسان را رقم زدند كه منشأ اثر شد و اعتبارات خوبی به استان اختصاص پیدا كرد .

مهندس پرویزی گفت: تلاش و پیگیری و دلسوزی نیروهای بومی نیز باعث رشد و ارتقا خیلی از شاخص ها شد اما هنوز نواقص و كاستی ها وجود دارد كه باید با تلاش و پیگیری آنها را مرتفع كنیم.

استاندار افزود: پژوهش هایی كه فقط به صورت بولتن در آورده شود و هیچگونه كاربرد عملیاتی و اجرایی نداشته باشد بجز اتلاف بیت المال هیچ سودی نخواهد داشت .

مهندس پرویزی تصریح كرد: جهاد دانشگاهی باید به سمت و سویی حركت كند كه در حوزه پژوهشی كارها به صورت كاربردی و عملیاتی و هدفمند صورت گیرد .

وی با اشاره به طرح پیشنهادی راه اندازی مركز تحقیق و تولید عصاره ها، مواد موثر گیاهی و دارو های گیاهی دامی نوسط جهاد دانشگاهی ،با اشاره به اینكه حاضر به حمایت از این طرح و طرح های اثرگذار هستیم ، افزود: حاضر هستیم برای این طرح آب ، زمین و اعتبار تخصیص دهیم كه منطقه گلول شهرستان شیروان در این زمینه دارای پتانسیل است .

پرویزی بیان كرد: جهاد دانشگاهی خراسان شمالی بهتر است سالانه چند محور اصلی را پیش روی خود قرار دهد و در این زمینه موثر و پر رنگ عمل كند .

مهندس پرویزی ادامه داد: ارائه طرح ها به شركت های غیر بومی را كاهش داده ایم و به عنوان مثال اگر قرار است در مشاوره طرح های تفصیلی شهرداری، طرحی نقاشی شود و بدون لحاظ كردن مطالعات اقتصادی، فنی و اجتماعی ارائه شود پذیرفتنی نیست .

استاندار خراسان شمالی اضافه كرد: شایسته نیست 50 میلیارد ریال اعتبار استان اینگونه هدر برود حال آنكه اگر در مسیر درست به عنوان مثال تحقیقات پزشكی هزینه شود مانند افزایش سرطان در استان ارزش آن را دارد كه 50 میلیارد ریال اعتبار دیگر افزوده شود و نتایج آن كاربردی و برای مردم مفید است .

دكتر رضا شاهین فر رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی در این نشست گفت: راه اندازی مركز تحقیقی و تولید عصاره ها، مواد موثر گیاهی و داروهای گیاهی دامی با راه اندازی اشتغال زایی در بخش كشاورزی استان از طرح های پیش روی استان است .

وی ادامه داد: راهكارهای تامین اعتبار این طرح با حمایت های استانی همچنین از طریق مساعدت مالی از سوی سازمان گسترش صنایع ایران در مناطق محروم و جذب سرمایه گذار تحقق می یابد . وی از راه اندازی مركز خدمات تخصصی بیوتكنولوژی غذایی و دارویی در استان ، تامین كودهای زیستی به منظور كنترل و كاهش آلودگی خاكی و افزایش میزان محصولات كشاورزی استان و حضور جهاد دانشگاهی در نمایشگاه تخصصی نفت، گاز ، آب ، برق و ساختمان تركمنستان درمردادماه سال جاری و پیگیری جهت توسعه فعالیت های بین المللی جهاد دانشگاهی در كشور تركمنستان از طریق واحد خراسان شمالی را از طریق برنامه های آتی این نهاد ذكر كرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار