سکوت قهرمانی شکست؛

روسیاه خدا هستم ولی دزد نیستم/آقایان در کلاس داوران فیلم غیر اخلاقی پخش کردند

خبرگزاری پانا: محسن قهرمانی با انتقاد شدید از فریدون اصفهانیان و حسین عسگری گفت: در کلاس پیش از فصل برای نشان دادن کار تیمی، فیلم غیراخلاقی برای داوران پخش شده که واقعا خنده‌دار و تاسف‌بار است.

کد مطلب: ۲۴۵۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، این داور بین‌المللی فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگاران مشهدی پرده از بسیاری اتفاقات جامعه داوری فوتبال ایران برداشت و تاکید کرد: تنها به این دلیل حق قضاوت ندارم که بله قربان‌گو نیستم.اصلا نمی‌خواستم مصاحبه کنم و دوست داشتم سکوتم ادامه داشت و نمی‌خواستم پیشکسوتان داوری از صحبت‌هایم برداشت بی‌احترامی کنند ولی به گفته برخی از همین پیشکسوتان جایز نبود با توجه به اتفاقات 45 روزه گذشته سکوت کنم.


درخواست اصفهانیان خنده دار است


وی ادامه داد: مسئولان کمیته داوران فدراسیون فوتبال یک نفره به قاضی می‌روند و در مورد شرایط من برای حضور در لیگ موضوعات نادرستی را مطرح می‌کنند و الان فقط می‌خواهم برای مردم ایران و به خصوص همشهریانم صحبت کنم تا سوء تفاهم‌ها برطرف شود.

قهرمانی با اشاره به پایان دوران محرومیتش گفت: اصفهانیان تاکید دارد برای بازگشت به لیگ‌ برتر باید به او نامه بنویسم ولی سوال من این است که آیا همه داوران محروم برای بازگشت به دوران داوری به اصفهانیان نامه نوشتند؟ واقعا این درخواست او خنده‌دار است.

داوران حرف گوش کن راحت قضاوت می کنند



این داور بین‌المللی با اشاره به قضاوت برخی داوران ادامه داد: آیا داور نورچشمیتان نامه عذرخواهی نوشت و بعد از محرومیت بازگشت؟ یا چون داور حرف گوش‌کنی است، به این راحتی بازگشته و حالا بسیاری از داوری‌های مهم به او واگذار می‌شود؟ محرومیت من تمام شده بود و قاعدتا باید در کلاس پیش از فصل لیگ‌ برتر شرکت می‌کردم و شاید در تست بدنی رد می‌شدم و این گونه بهانه و توجیه آقایان مناسب‌تر بود.


عسگری و اصفهانیان گفته اند نمی گذاریم قهرمانی برگردد



وی خاطرنشان کرد: روز 21 تیر به کمیته داوران اعلام کردم تا زمانی که عسگری و اصفهانیان در فوتبال ایران باشند قضاوت نخواهم کرد و نمی‌دانم چرا دست پیش می‌زنند. این در حالی است که در کمیته داوران نظر برخی اعضا بر بازگشت من به دنیای داوری است ولی تنها عسگری و اصفهانیان مخالف این موضوع هستند و حتی در یک محفل خصوصی تاکید کردند که نمی‌گذاریم قهرمانی بازگردد.

او با اشاره به مصاحبه‌های رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال اظهار کرد: می‌گویند حائز شرایط قضاوت در لیگ‌برتر نیستم. واقعا این شرایط چیست؟ برای مردم آنالیز کنید که آیا داوران انتخاب شده این شرایط را داشته‌اند.

وی ادامه داد: عنوان کردند بازی‌های فصل پیش قهرمانی کم بوده است اما سوال من این است چگونه یک داور با این همه قضاوت و سابقه داوری در داربی 76 را کنار می‌گذارند و شرایط داوری ندارد اما یک داور با تنها دو و یا چهار داوری در لیگ دسته اول می‌تواند در لیگ‌برتر سوت بزند؟



دارند جامعه فوتبال را بازی می‌دهند



وی تاکید کرد: آقای عسگری دارید جامعه فوتبال و داوری را بازی می‌دهید. بهانه جوان‌گرایی می‌آورید اما چگونه داور 37 ساله با چهار قضاوت، این فصل می‌خواهد در لیگ‌برتر سوت بزند؟ خیلی‌ها در کلاس پیش از فصل شرکت کردند که به هیچ عنوان شرایط قضاوت در لیگ‌برتر را ندارند.

این داور فوتبال خراسان با بیان این سوال که چیدمان‌های لیگ‌برتر بر چه اساسی است، گفت: سال گذشته آقایان عسگری و اصفهانیان با هم اختلاف داشتند و در حالی که اصفهانیان 60 درصد داوران لیگ را نمی‌شناخت، قضاوت‌ها را تعیین می‌کرد و این جای تعجب دارد. فصل پیش از یک کمک داور زنجانی شنیدم که اصفهانیان از داوران زنجان می‌خواهد برنامه 90 را نگاه کرده و داوران دارای اشتباه زیاد را مشخص کنند تا دیگر به آنها داوری ندهد ولی خوشبختانه اختلاف این آقایان در لیگ امسال حل شده و امسال داوران را حسین عسگری تعیین می‌کند که 85 درصد لیگ را می‌شناسد اما معیار او دوست داشتن‌ها و دوست‌نداشتن‌هاست. با این دوست‌داشتن‌ها و دوست‌نداشتن‌ها فاتحه آینده داوری این مملکت را می‌خوانید. به واقع در 25 سال عمر داوری‌ام کمیته داوری به این ضعیفی وجود نداشته است.

چون کینه ای هستند مرا کنار گذاشتند



وی با اشاره به مصاحبه‌های 45 روز اخیر مسئولان فدراسیون علیه خود گفت: دارید اذهان عمومی را بازی می‌دهید. راحت بگویید علت عدم برگشت من چیست. اول می‌گویید محرومیتش برطرف شده ولی به دلیل مشکلات فنی نمی‌توانید به او بازی دهید. آقای عسگری این شرایط فنی چیست؟ مهمترین عامل نخواستن من این بود که بعد از مصاحبه شما پس از دیدار افتتاحیه لیگ سیزدهم میان پرسپولیس و تراکتورسازی جوابتان را دادند و چون آدم کینه‌ای هستند من را کنار گذاشته‌اید.

وی ادامه داد: البته بار اولتان نیست و با حسین نیکوزاده نیز همین کار را کردید که به علت جوانی در یک تماس تلفنی صدایش بلند شده بود و قسم خوردید که او را از داوری ایران حذف می‌کنید و این کار را کردید و الان هیچ اثری از این داور بااستعداد نیست.

عسگری و اصفهانیان داور بله قربان گو می خواهند



این داور بین‌المللی فوتبال تاکید کرد: بله، جوابتان را می‌دهیم چون حرف غیرمنطقی می‌زنید. شما آدم بله قربان‌گو می‌خواهید. مردم و جامعه فوتبال بدانند هیچ مشکلی سر راه بازگشت من به داوری وجود ندارد و تنها مشکل کینه این آقایان است.



آیا به خاطر دو میلیون تومان، هفت سال داوری خود را خراب می‌کنم؟



وی با بیان اینکه خودش را آدم خوبی نمی‌داند اما قسم می‌خورد که هیچگاه به خاطر پول سوت اشتباه نزده است، تاکید کرد: مگر قیمت من دو میلیون تومان است؟ یعنی به خاطر دو میلیون تومان، هفت سال داوری خود را خراب می‌کنم؟ یعنی اینقدر خود را ارزان می‌فروشم؟ کدام عقل سلیم خود را به دو میلیون تومان می‌فروشد؟ من چهار میلیون تومان پول بلیت هواپیما از فدراسیون طلبکارم. واقعا فکر می‌کنید نمی‌توانستم از تیم‌های میزبان بخواهم پول بلیت من را بدهند؟ یعنی محسن قهرمانی که چهار میلیون از فدراسیون طلبکار است خود را به دو میلیون تومان می‌فروشد؟ حتی در هتل‌های شهرهایی که برای قضاوت می‌رفتم ناهار و شام نخوردم؛ چرا که در خانواده‌ای بزرگ شدم که به من یاد دادند دزدی و رشوه حرام است.

قهرمانی تصریح کرد: بنده رو سیاه خدا هستم ولی دزد نیستم. درست است در بازی‌هایی مانند دیدار داماش و ملوان لجبازی کردم و خطاهای داخل زمین را نمی‌گرفتم ولی دزد نیستم.



من آدم بدی بودم، مظفری‌زاده و ترکی چرا رفتند؟



وی خاطرنشان کرد: زمان ریاست مسعود عنایت در کمیته داوران 17 داور ایرانی در لیست بین‌المللی بودند که 15 نفر آنها الیت محسوب می‌شدند و هر هفته قضاوت می‌کردند ولی الان کار کمیته داوران به جایی رسیده که در چند سال اخیر فقط چهار داور بین‌المللی فعال داریم؛ محسن قهرمانی آدم بدی بود، سعید مظفری‌زاده و محسن ترکی چرا رفتند؟ بدانید مشکلاتی در این کمیته داوران وجود دارد.

قهرمانی با انتقاد شدید از کمیته داوران ادامه داد: کمیته داوران فدراسیون فوتبال بیشتر دافعه دارد تا جاذبه و کار به جایی رسیده که داور با قرآن در فدراسیون فوتبال حاضر می‌شود و به آن قسم می‌خورد که تست را با موفقیت گذرانده اما به دلیل مشکلاتش با برخی از آقایان نام او رد شده است.

این داور فوتبال شرایط تست پیش از فصل داوران را نیز مشکوک دانست و گفت: واقعا نتایج این تست قابل تامل است و امیدوارم یک نفر این موارد را پیگیری کند.

وی ادامه داد: یک داور را دقیقه 90 دعوت می‌کنند ولی به دلیل واهی در تست خط می‌خورد و به همین راحتی با روحیه او بازی می‌کنند. مطئمنم که اینگونه برخوردها تیشه به ریشه داوری می‌زند و واقعا نمی‌دانم چرا مسئولان رده بالا فدراسیون کاری نمی‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا معتقد است دست‌های پشت پرده‌ای در فدراسیون وجود دارد که با این موارد برخورد نمی‌شود، گفت: نمی‌دانم. از مسئولان فدراسیون بپرسید ولی فقط می‌توانم بگویم آینده خوبی برای کمیته داوران متصور نیستم.



دارم زندگی‌ام را می‌کنم، رهایم کنید!



قهرمانی تاکید کرد: اگر با رفتن من جامعه داوری ارتقاء پیدا می‌کند، من می‌روم ولی سوال من این است حال که من بی‌خیال شده‌ام و رفته‌ام، چرا شما رها نمی‌کنید؟ چرا هر روز در مطبوعات علیه من صحبت می‌کنید؟ آن خبرنگاری که از شما مصاحبه می‌زند مگر به من زنگ نمی‌زند؟ واقعا فکر می‌کنید برای من سخت است جواب اتهاماتتان را بدهم.

این داور بین‌المللی فوتبال کشورمان خطاب به مسئولان کمیته داوران گفت: دارم زندگی‌ام را می‌کنم رهایم کنید؛ نمی‌خواهم مثل شما صحبت کنم.

وی با اشاره به شرایط داوران در این فصل لیگ‌ برتر اظهار کرد: تعداد داوران روز به روز کم می‌شود و این موضوع، لیگ را برای دیگر داوران فرسایشی می‌کند. سوال من این است داربی این فصل را چه کسی قضاوت می‌کند؟ یک بازی را به علیرضا فغانی می‌دهید، بازی برگشت را چه می‌کنید؟ امیدوارم بازگشت به عقب نکرده و دوباره پای داوران خارجی را به لیگ ایران باز نکنید.



پخش فیلم غیراخلاقی در کلاس داوران!



وی به برخی از تخلفات مسئولان کمیته داوران و دپارتمان داوری اشاره کرد و گفت: خیلی از این موارد را نمی‌توانم بازگو کنم اما همین قدر بدانید که در کلاس پیش از فصل برای نشان دادن کار تیمی، فیلم غیراخلاقی برای داوران پخش شده که واقعا خنده‌دار و تاسف‌بار است.

قهرمانی به برخی اقدامات عسگری در حق خود اشاره کرد و گفت: به علت اینکه رک بودم و بله قربان‌گو نبودم شب قبل از داربی، از قضاوت این بازی کنار گذاشته می‌شدم و محسن ترکی را به جای من می‌گذاشتند تا از ارادت من به او سوء استفاده کنند چرا که می‌دانستند علیه ترکی مصاحبه نمی‌کنم.

این داور بین‌المللی فوتبال گفت: در لیگ یازدهم عسگری در ایران نبود و ساعت 10 صبح روز قبل از داربی 74 مجبورم کردند برای قضاوت دیدار راه‌آهن و فجر سپاسی که ساعت 14:30 دقیقه برگزار می‌شد به تهران بروم یعنی روز بازی برای من ابلاغ می‌زدند تا آن بازی را خراب کنم و فردا که داربی را محسن ترکی سوت می‌زند بهانه داشته باشند که من به دلیل قضاوت‌های ضعیفم داور داربی نبودم و جالب‌تر آن که در آن هفته لیگ من دو بار قضاوت کردم یعنی بازی روز یکشنبه سپاهان را نیز سوت زدم. آقای عسگری چطور داوری که در یک هفته لیگ دو بار قضاوت می‌کند، به یک باره مشکل فنی پیدا می‌کند؟ چطور این داور آن قدر سطح فنی‌اش پایین می‌آید که الان باید لیگ دو سوت بزند؟ به خدا دلیل‌هایتان خنده‌دار است. من اگر مشکل فنی داشتم چطور تنها داوری هستم که داربی را با یک اخطار به پایان رساندم؟ واقعا چرا به یک باره محسن قهرمانی از لحاظ فنی اینقدر نزول کرده است؟

وی تاکید کرد: شما را به خدا رهایم کنید، من داوری را کنار گذاشتم ولی هر جا کم آوردید محسن قهرمانی را سپر نکنید. گلایه‌ام از برخی داوران است که قضاوت‌های ضعیف فصل گذشته خود را به پای اتفاقات سپاهان و پرسپولیس می‌گذارند و برای این داوران پیشکسوت متاسفم که مصاحبه‌هایی با آب و تاب انجام دادند.

آقایان دروغ تحویل جامعه ندهند



قهرمانی در مورد اظهار نظر سرپرست هیات فوتبال خراسان رضوی که عنوان کرده تلاش زیادی برای بازگشت محسن قهرمانی انجام داده است، گفت: از آقایان می‌خواهم سکوت کنند و دروغ تحویل جامعه ندهند. بگذارید دهان من بسته باشد و اتفاقات چند وقت اخیر فوتبال خراسان را بازگو نکنم.

وی با اشاره به مصاحبه دو شب گذشته بهروان افزود: صحبت‌های بهروان کاملا با حرف‌هایش با من در مشهد تضاد دارد و مشخص شد تمام تلاش آقایان نبود محسن قهرمانی است ولی واقعا تلاش بی‌فایده انجام می‌دهید. خودم اعلام کردم تا زمانی که عسگری و اصفهانیان هستم محسن قهرمانی را در زمین فوتبال نخواهید دید.

وی با بیان اینکه حرف‌های ناگفته زیادی دارد، ادامه داد: روزهای اول محرومیتم مجبور بودم گوش فرزندم را در خیابان بگیرم تا فحش‌ها را نشنوند ولی الان خیلی‌ها فهمیدند که من مقصر نیستم.



شب‌های قدر خیلی به یاد عسگری و اصفهانیان بودم



قهرمانی در پایان خطاب به حسین عسگری و فریدون اصفهانیان گفت: شب‌های قدر در حرم مطهر امام رضا(ع) خیلی یادتان کردم و به خدا و امام رضا (ع) واگذارتان کردم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار