افزایش قیمت لوازم خانگی یکی از عوامل کاهش قدرت خرید

خبرگزاری پانا:افزایش قیمت لوازم خانگی به دلیل عدم امنیت و نوسانات ارزی موجود در بازار قطعا می تواند در کاهش قدرت خرید تاثیرگذار باشد.

کد مطلب: ۲۴۴۷۲۷
لینک کوتاه کپی شد

باشگاه خبرنگاران نوشت:

محمداسماعیل‌ سعیدی دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش قیمت‌ها لوازم خانگی قطعا در کاهش قدرت خرید تاثیرگذار باشد افزود: کنترل نقدینگی و سیاست‌های انقباضی که اعمال می شود کیفیت کالا‌ها و موقعیت زمانی در فصول مختلف را می توان از جمله عوامل موثر در خرید لوازم خانگی و کاهش تقاضا دانست.

وی تصریح کرد: بالا رفتن قیمت و کاهش درآمدها و ارزش‌ پول ملی و دیگر عواملی که قدرت پول در دسترس مردم را کاهش می‌دهد در کاهش قدرت خرید لوازم خانگی موثر است.
سعیدی تاکید کرد: دولت باید سیاست‌های پولی، مالی، اقتصادی را طوری تدوین و تضمین کند تا در اثر نوسانات ارزی ضرری بر تولیدکنندگان وارد نشود.

وی در ادامه تصریح کرد: چنانچه با برخی اقدامات دولت در بازار ارز زیانی بر تولید کننده و.ارد شد دولت باید آن را تضمین کند تا مصرف کننده دچار مشکل شود.

نماینده مردم اسکو اظهار داشت: تولید کنندگان برای میدان و پیشگیری از ضرر و زیان ممکن است قیمت‌ها را افزایش دهند که همین عوامل می تواند در از بین رفتن تعادل بین عرضه و تقاضا ، کاهش قدرت خرید و ایجاد رکود در بازار لوازم‌خانگی تاثیرگذار باشد که این امر به نفع تولیدکنندگان داخلی نیست.

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: مصرف‌کننده به دنبال تامین کالای ضروریست افزایش قیمت لوازم خانگی می تواند عاملی در جهت کاهش قدرت خرید باشد.

افخمی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: خوشبختانه با توجه به وضعیت اقتصادی کشورمان کیفیت لوازم خانگی تولید داخل مطلوب است.

وی تصریح کرد: با تغییر و تحولات در راستای اجرای فاز دوم قانون هدفمندی و آزادسازی قیمت انرژی و سوخت مورد نیاز، سازندگان لوازم خانگی باید تلاش کنند استانداردهای جدید را در ارتقاء کیفیت و کاهش مصرف به کار گیرند.

گفتنی است نوسان ارزی، عدم امنیت در بازار ارز، کاهش کیفیت و افزایش قیمت لوازم خانگی را می‌توان سه عامل تاثیرگذار در کاهش قدرت خرید برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار