اختصاصی پانا/

تکذیب افزودن چربی پالم به فرآورده های لبنی/ وزارت بهداشت مستندات قانونی ارایه دهد

خبرگزاری پانا : عضو هیات مدیره انجمن صنایع لبنی ضمن تعجب از اظهارات اخیر وزیر بهداشت درخصوص افزودن پالم به تولیدات لبنی گفت : تولید کنندگان صنعت لبنی به هیچ عنوان افزودن چربی پالم به تولیدات را تایید نمی کنند و اگر وزارت بهداشت در این زمینه مستنداتی دارد ؛ حتما باید ارایه دهد .

کد مطلب: ۲۴۴۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد

محمد فربد در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا تصریح کرد : به نظر می رسد اظهارات اخیر وزیر بهداشت توصیه به مصرف شیر کم چرب است و شیرهای پر چرپ با روغن پالم پرچرب نمی شود .


وی ضمن تعجب از طرح این اظهارات گفت : صحبت های اخیر وزیر بهداشت در جلسه انجمن صنفی تولید کنندگان صنعت لبنی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و در خصوص ان تصمیم گیری های لازم صورت خواهد گرفت .


فربد بیان کرد: اگر وزارت بهداشت از تخلف تولیدکنندگان صنعت لبنی اطلاع دارد باید با آنها برخوردکند و وقتی مجموعه ای خلافی صورت می دهد باید با متخلف برخورد داشته باشند .


وی اضافه کرد: تولید کنندگان صنعت لبنی به هیچ عنوان افزودن چربی پالم به تولیدات را تایید نمی کنند و اگر وزارت بهداشت در این زمینه مستنداتی دارد حتما باید ارایه دهد .


عضو هیات مدیره انجمن صنایع لبنی خاطرنشان کرد: روغن پالم نوعی روغن است که در شبکه مصرف خانگی با سایر روغن ها مخلوط می شود که تمامی مجوزهای ورود آن توسط وزارت بهداشت صادر می شود و این روغن دمای ذوب بالاتری نسبت به روغن های دیگر دارد .


فربد گفت : یکی از دلایلی که موجب ویژگی خاص روغن پالم شده است نقطه ذوب بالاتر است و به صورت مخلوط با سایر روغن های نباتی بسته بندی می شود که مجوز واردات آن توسط وزارت بهداشت صادر می شود و مردم هم در سطح کشور به صورت روغن نباتی از مخلوط دو یا چند روغن مورد استفاده قرار می گیرد اما در شیر مجوز مصرف ندارد و اگر تولید کننده ای از آن استفاده کند وزیر بهداشت باید مجوز پلمپ آن کارخانه را اخذ کند.


وی اضافه کرد: کلی گویی های وزیر بهداشت به معنای تایید و صحت استفاده از روغن پالم در صنایع لبنی کشور نیست .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار