جزییات مسابقات قهرمانی و جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی دانش‌آموزان

خبرگزاری پانا:رییس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی به اعلام جزییات مسابقات قهرمانی و جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی دانش‌آموزان دختر و پسر سراسر کشور پرداخت و گفت: خانواده‌ها برای برگزاری مسابقات قهرمانی هیچ گونه وجهی پرداخت نمی‌کنند.

کد مطلب: ۲۴۴۳۷۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس آموزش و پرورش پانا، فرشید ارمیان در نشست خبری که پیرامون مسابقات قهرمانی و جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی دانش‌آموزان دختر و پسر سراسر کشور ترتیب داده شده بود، با بیان اینکه در حال حاضر این فدراسیون دوره استقرار و تثبیت خود را می‌گذراند، گفت: اولین برنامه ما نظام‌مند کردن برگزاری مسابقات است تا با رفت و آمد و تعقیب مدیران دچار مشکل نشوند.
وی ادامه داد: می‌خواهیم رشته‌های ورزشی را ساماندهی و اولویت‌بدنی کنیم تا مشخص شود مسابقات در چه سطحی باید برگزار شوند. در این میان توجه ویژه ما به دوره ابتدایی و پس از آن ورزش دختران است. همچنین احیای بازی‌های دبستانی و بومی و محلی را انجام دادیم تا در کنار توجه به فرهنگ ورزشی، ورزش فرهنگی را نیز نهادینه‌سازی کنیم. در نهایت بحث احیای بازی‌های محلی را در دستور کار قرار دادیم. این ورزش‌ها تا حدود پنج، شش سال است که فراموش شده بودند.
ارمیان با بیان اینکه در راستای تفاهم‌نامه مبادله شده با وزارت ورزش و جوانان قصد داریم زمینه‌ای را فراهم کنیم تا این وزارتخانه برای هدایت و شناسایی استعدادها و هدایت آنها در سطوح بالای قهرمانی با ما همکاری داشته باشد، گفت: برنامه دیگری که دنبال می‌کنیم تمرکززدایی است. سعی کردیم از صفر تا صد برنامه‌ها را به استان‌ها واگذار کنیم و خودمان تنها به حسن انجام آن نظارت داشته باشیم.
رییس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی با بیان اینکه خانواده‌ها برای برگزاری مسابقات قهرمانی به هیچ وجه وجهی پرداخت نمی‌کنند، گفت: برای اولین بار پس از پنج سال اردوگاه شهیدچمران رامسر را احیا کردیم تا مسابقات ما در محیط فرهنگی اردویی برگزار شود.
وی در ادامه به اعلام جزییات برگزاری مسابقات قهرمانی دانش‌آموزی پرداخت و گفت: بیست‌و پنجمین دوره قهرمانی دانش‌آموزان دختر پس از دو سال وقفه در 10 رشته، فوتسال، هندبال، بسکتبال، والیبال، طناب‌زنی، شنا، دوومیدانی، ژیمناستیک و تنیس روی میز در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم در شش استان آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی و مازندران از 12 مرداد تا 15 شهریورماه برگزار خواهد شد.
رییس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی اظهار کرد: تعداد شرکت‌کنندگان دختر در این مسابقات 5175 نفر شامل 456 مربی، 554 داور، 429 سرپرست و 3770 دانش‌آموز خواهد بود.
ارمیان افزود: همچنین جشنواره ورزشی فرهنگی بازی‌های سنتی مانند "هفت‌سنگ" برای دختران از 3 تا 12 شهریورماه در استان اصفهان برپا می‌شود. وی با بیان اینکه سی‌ویکمین دوره مسابقات ورزش قهرمانی دانش‌آموزان برای پسران نیز در 11 رشته فوتبال، فوتسال، هندبال، بسکتبال، والیبال، طناب‌زنی، شنا، دو و میدانی، ژیمناستیک و تنیس روی میز برگزار می‌شود.
ارمیان با بیان اینکه استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، مرکزی و مازندران میزبان برگزاری مسابقات قهرمانی و همچنین جشنواره‌های بازی‌های بومی، محلی وسنتی برای پسران هستند، گفت: در مجموع 5923 نفر شامل 539 مربی، 578 سرپرست، 523 داور و 4237 دانش‌آموز در این مسابقات حضور دارند.
به گفته رییس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی زمان برگزاری این دوره از مسابقات برای پسران نیز از 12 مرداد تا 15 شهریور خواهد بود و جشنواره بازی‌های بومی از سه تا 12 شهریور در اصفهان برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار