پایان جشنواره ملی زیبایی اسب کاسپین در بندرانزلی

خبرگزاری پانا:اسطوره های زیبایی اسب های کاسپین در منطقه آزاد بندرانزلی انتخاب شدند.

کد مطلب: ۲۴۴۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،در پایان دوازدهمین جشنواره ملی زیبایی اسب کاسپین که باحضور 44راس اسبچه خزری از استان های گیلان، یزد، قزوین و لرستان در منطقه آزادبندرانزلی برگزارشد، اسب نازبانو از باشگاه تکتاز بندرانزلی در رده مادیان و اسب آراد از گلزاری یزد دررده نریان برای دومین سال متوالی جایزه اسطوره های زیبایی را به خود اختصاص دادند.

در رده زیر یک سال اسب مریم ، دررده یک تا 2سال اسب عسل و دررده 2تا3سال اسب نازگل همگی از باشگاه تکتاز بندرانزلی اول شدند. درمادیان 3تا4سال اسب آسمان از رضوانشهر گیلان،در گروه نریان 4تا5سال اسب ارند از رضوانشهر گیلان،درگروه 5تا9سال مادیان اسب نازبانواز باشگاه تک تاز بندرانزلی ودر گروه نریان 5تا9سال اسب گون از یگانه پوررضوانشهر گیلان به مقام نخست رسیدند.

درمادیان بالای 10 سال نیز اسب هما از باشگاه تکتازبندرانزلی ودرنریان این رده سنی اسب آراد از گلزاری یزد دررده نخست ایستادند. همچنین پنجمین سمینار تخصصی اسب کاسپین باحضور اساتید دانشگاه و محققین اسب و اسبچه خزر یا اسب کاسپین ،کلاس داوری زیبایی اسب کاسپین و همچنین هنرنمایی سوارکاران نونهال در نوار ساحلی منطقه آزاد بندرانزلی برگزار شد.

کشف نژادهای خالص واصیل اسب کاسپین ،آشنایی مردم بااصیل ترین نژاداسب جهان ،حمایت از ورزش های همگانی و شکوفایی توریسم ورزشی درمنطقه از هدف های برگزاری این جشنواره بود. اسب کاسپین را لوئیز فیروز 50 سال قبل از ایران به جهانیان شناساند و پس از آن با بررسی های علمی روشن شد که پیشینه وجود این اسب در کرانه دریای خزر به حدود شش هزار سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار