مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد:

بیشترین میزان زباله خشک مشهدی‌ها کاغذ باطله است

خبرگزاری پانا: مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد از جمع‌آوری بیش از 12 هزار تن کاغذ باطله در پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۲۴۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی شهرداری مشهد، علی نجفی در این خصوص گفت: پسماندهای خشک شامل نان خشک، پلاستیک، فلزات، پت، شیشه و کاغذ باطله است که در این بین کاغذ باطله و مشتقات کاغذی بیشترین میزان زباله تولیدی شهر مشهد محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: بین 65 تا 70 درصد پسماندهای خانگی زباله تر و حدود 25 تا 30 درصد باقیمانده پسماند خشک است.
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری مشهد گفت: در سال گذشته بیش از 29 هزار تن کاغذ باطله شامل کارتن، روزنامه و مشتقات کاغذی از سطح مشهد جمع آوری شد که بیش از 50 درصد آن را پسماندهای خشک تشکیل می‌دهد.
نجفی گفت: همچنین در پنج ماه نخست امسال نیز 12 هزار تن کاغذ باطله جمع آوری شده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد با اشاره به فعالیت ایستگاه‌ها و کیوسک‌های مطبوعاتی شهر مشهد تصریح کرد: در حال حاضر 92 ایستگاه و کیوسک مطبوعاتی در سطح شهر مشهد آماده دریافت کاغذ باطله شهروندان و ارائه بن خرید کتاب است.
نجفی ادامه داد: همچنین 35 ایستگاه مبادله پسماند خشک نیز در شهر وجود دارد که آماده دریافت کلیه پسماندهای خشک از جمله کاغذ باطله‌ها است.
وی با اشاره به حجم بالای تولید کاغذ باطله در ادارات و سازمان‌ها بیان کرد: با توجه به این مهم سازمان مدیریت پسماند با در اختیار قراردادن ظروف مخصوص از جنس کارت پلاست به صورت رایگان اقدام به جمع‌آوری کاغذ باطله از این اماکن می‌‌کند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد با اشاره به فعالیت کارخانه بازیافت کاغذ شهر مشهد تصریح کرد: کارخانه بازیافت کاغذ مشهد از سال 83 با مشارکت بخش خصوصی فعالیت خود را آغاز کرده است که در آن روزانه 15 تن کاغذ باطله بازیافت می‌شود.
نجفی ادامه داد: راه‌اندازی کارخانه بازیافت کاغذ ضمن جلوگیری از آلودگی محیط زیست و حفظ منابع طبیعی باعث اشتغال‌زایی و درآمد‌زایی شده است.
نجفی در ادامه با اشاره به مزایای زیست محیطی بازیافت کاغذ باطله گفت: بازیافت کاغذ، کاهش آلودگی آب و خاک به دلیل آلوده نشدن شیرابه تولیدی از زباله، سوزانده نشدن این نوع پسماندها و در نتیجه آلوده نشدن هوا و کاهش مصرف منابع طبیعی به علت بازیافت کاغذ و مقوا را به همراه دارد.
به گفته وی آلاینده نبودن صنعت بازیافت کاغذ به دلیل مدیریت فاضلاب تولیدی آن یکی از مهم‌ترین مزایای زیست محیطی بازیافت کاغذ باطله است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار