رییس سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان تهران در گفت وگو با پانا:

مردم به تدریج اثر کاهش قیمت ها را در خرید احساس می کنند

خبرگزاری پانا : رییس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان تهران گفت : بررسی بخش مربوط به تغییرات سالانه نرخ ها در گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد که سطح تغییر قیمت کالاهای خوراکی نسبت به سال گذشته از منفی 8.9 تا 24 درصد است که میانگین آن چیزی در حدود 16 درصد که مشابه تورم نقطه به نقطه فعلی است، می‌شود و مردم به تدریج اثر کاهش قیمت ها را در خرید احساس می کنند .

کد مطلب: ۲۳۹۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد

یدالله صادقی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا با بیان این مطلب افزود: به تدریج با توانمند شدن بازار و ایجاد شرایط اقتصادی مناسب برای واگذاری بیشتر امور به بخش خصوصی دولت هم نقش بیشتری را به بنگاهها داده و دخالت کمتری را در بازار خواهد داشت .


صادقی تصریح کرد: دولت می خواهد زمینه را برای فعالیت بنگاههای اقتصادی آماده کند تا خود نقش آفرین عرصه اقتصاد باشند و در تزریق تسهیلاتی که به بخش های تولیدی ارایه می شود این عزم را دارد که نقش آفرینی بخش خصوصی در عرصه اقتصادی بیشتر شود .


وی با بیان اینکه آمارهای رسمی کاهش نرخ تورم را تایید کرده است ، عنوان کرد: عدم مشاهده کاهش تورم به صورت ملموس در زندگی مردم به این دلیل است که به هر حال افزایش سطح عمومی قیمت ها وجود دارد، اما شتاب افزایش کند شده و طبیعی است که مردم کاهش قیمت ها را درزندگی روزمره خود لمس نمی کنند .


صادقی با بیان اینکه نرخ گرانی کالاها رو به بهبود است ، تصریح کرد: در سال جاری قدرت خرید مردم نسبت به سال 92 حدود 25 درصد کاهش خواهد یافت ؛ بنابراین تورم اگرچه کاهش یافته اما گرانی همچنان وجود دارد .


وی اضافه کرد: دولت با انظباط مالی درصدد است تا از بانک مرکزی استقراضی نداشته باشد و این شرایط موجب کاهش نرخ تورم شده و پول پرقدرت از بانک مرکزی به قرض گرفته نمی شود .


صادقی خاطرنشان کرد: بازار در حال آرامش است و به این دلیل که دولت هزینه های جدیدی خلق نکرده است زمینه های تثبیت بازار فراهم شده است .


وی تصریح کرد: افزایش پایه پولی موجب افزایش نرخ تورم می شود و طبیعی است هر مقدار منابع اضافه را جذب کند به بازار منتقل نمی شود و این عزم در دولت شکل گرفته که تنها پروژه هایی به بهره برداری برسد که نزدیک به 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار