اجرای رومینگ ملی مقدمه اجرای طرح جابجایی شماره بین اپراتور/ ورود نسل سوم تلفن همراه تا نیمه دوم سال

خبرگزاری پانا: وزیر ارتباطات گفت: رومینگ ملی مقدمه‌ای برای قدم بعدی یعنی طرح ترابرد پذیری است به این معنی که امکان تغییر اپراتور با حفظ شماره تلفن همراه وجود داشته باشد و ما برای اجرای این موضوع جدی هستیم.

کد مطلب: ۲۳۸۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد

باشگاه خبرنگاران نوشت:

مراسم بهره برداری از فاز نهایی استفاده متقابل از تلفن‌های همراه ( تکمیل رومینگ ملی) صبح روز 24 تیرماه برگزار شد.

در این مراسم محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه افزایش کیفیت ICT کشور در نظر این وزارتخانه است گفت: امروز بعد از گذشت یک ماه از اجرای فاز اول رومینگ ملی و پی بردن به کیفیت آن فاز نهایی این طرح آغاز شد.

وی در خصوص وضعیت تعرفه‌ها بعد از اجرای فاز اول رومینگ ملی افزود:‌ خوشبختانه بعد از اجرای فاز اول رومینگ ملی اپراتور اول و دوم تلفن همراه تعرفه‌های خود را کاهش دادند که این عمل جای تشکر دارد.

واعظی در ادامه با اشاره به اینکه سیاست ما ارائه سرویس خدمات بهتر با این تعرفه پایین است عنوان کرد: اجرای این سیاست فقط مختص تلفن همراه نیست و در اینترنت هم با کاهش 35 درصدی پهنای باند همراه بوده است با مردم به طور حجمی پهنای باند بخرند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص چگونگی برخورد و کم فروشی پهنای باند اظهار کرد: اکثر شرکت‌ها میزان پهنای باند با تعداد مشترکان را رعایت می‌کنند اما چنانچه شرکتی آن را رعایت نکند از سازمان تنظیم مقررات می‌خواهیم که به شرکتها اعلام کند.

وی درادامه از اپراتورها خواستار ارائه بسته‌های مختلف شد وافزود: روش تعرفه گزاری ما باید تغییر کند و مردم باید بر اساس نیاز بسته‌های مورد نظر خود را انتخاب کنند.به همین منظور از اپراتورها می خواهیم که بسته‌های مختلفی را به مردم ارائه دهند تا بتوانند بسته مورد نیاز و ارزانترین را انتخاب کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه یکی از اپراتورها رضایت به اجرای طرح ترابرد پذیری ندارند گفت: رومینگ ملی مقدمه‌ای برای قدم بعدی یعنی طرح ترابرد پذیری است به این معنی که امکان تغییر اپراتور با حفظ شماره تلفن همراه وجود داشته باشد و ما برای اجرای این موضوع جدی هستیم.

واعظی در خصوص اجرای نسل سوم تلفن همراه تصریح کرد: قرار بود نسل سوم تلفن همراه را در نیمه دوم سال جاری اجرا کنیم که به همین منظور سازمان تنظیم مقررات در مذاکراتی که داشتیم و براساس دستورالعملی که به کمیسیون تنظیم مقررات ابلاغ کرد نمی توان آن را نادیده گرفت و نسل سوم تلفن همراه به اپراتورها داده می شود.

وی گفت: در صورت آمادگی اپراتورها این طرح در 12 مرداد ماه به صورت پایلوت در چند نقطه تهران به اجرا در می‌آید و درصورت موفق بودن در اول شهریور پروانه‌ها را صادر می کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه افزود: اگر اپراتوری یکی از مصوبات را رعایت نکند اجازۀ ورود به نسلهای بالاتر به آنها داده نخواهد شد.

*تالیا پروانه‌ای برای اپراتوری ندارد

واعظی در خصوص وضعیت تالیا با اجرای طرح رومینگ ملی گفت: از نظر ما تالیا پروانه‌ای برای اپراتوری ندارد و اپراتوری که نتواند ارائه خدمات اولیه پوشش دهی شبکه را اجرا کند نمی تواند در طرح رومینگ ملی شرکت داشته باشد.

گفتنی است، رومینگ ملی ( طرح استفاده متقابل از شبکه‌های تلفن همراه ) در واقع خدمتی است که با استفاده از آن یک اپراتور خدمات شبکه خود را دراختیار مشترکین اپراتورهای میهمان قرار می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار