برقراری آزمایشی پرواز بار هوایی در فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز تا پایان رمضان

خبرگزاری پانا:معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از برقراری آزمایشی پرواز بار هوایی(کارگو) در فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز تا پایان رمضان سالجاری خبر داد.

کد مطلب: ۲۳۸۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، ایوب ایرانی فام در حاشیه جلسه بررسی موضوع برقراری پرواز بار هوایی (کارگو) درفرودگاه بینالمللی شهیدمدنی تبریزدر گفتگو با خبرنگارانبا اشاره بهاهمیت راه اندازی ترمینال باری در فرودگاه تبریز و نقش بارز آن در اقتصاد آذربایجان شرقی به ویژه در بخش کشاورزی افزود: در صورت راه اندازی این ترمینال، صادرات محصولات کشاورزی می تواند بیشترین حجم صادرات پایانه بار هوایی (کارگوترمینال) تبریزرا بهکشورهای هدف به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به اینکه موقعیت استراتژیک آذربایجان شرقیبه رغم وسعت و جایگاه آن در مرکز کشور از لحاظ حمل بار هوایی مطلوب نبوده است تاکید کرد: به دلیل نبود زیرساخت های لازم صادر کنندگان بخش کشاورزی مجبور بودند کالاهای خود را به تهران ارسال تا از آن جا به مقصد مورد نظر انتقال یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه این کار سبب تحمیل هزینه انتقال بار ، افزایش ضایعات و اتلاف وقت برای صادر کنندگان بخش کشاورزی بود ادامه داد: با راه اندازی پایانه بار هوایی فرودگاه شهید مدنی تبریز این مشکل به زودی برطرف می شود.

وی با بیان این که در جهان امروز سرعت مبادلات حرف اول را می‌زند به ویژه در بخش کشاورزی که امکان تلفات و از بین رفتن محصول صادراتی بیش از سایر بخش ها می باشدافزود: با کاهش این زمان باید از رخدادهای ناخوشایند مالی و ضایعات و صدمات احتمالی در عرصه بازرگانی کشاورزی جلوگیری کرد.

ایرانی فام با بیان اینکه این اقدام در توسعه تجارت بخش کشاورزی استان گام بزرگی محسوب می شود، تصریح کرد: ایجاد کارگو ترمینال در فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز حاصل زحمات چندین ساله مسئولان استان بوده است که امیدوارم با تلاش مدیران ذیربط برقراری آزمایشیپرواز بار هوایی(کارگو) در فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز تا پایان رمضان سالجاری عملی شود.

وی با بیان اینکه هنوز در ابتدای راه هستیم ، ادامه داد: توسعه و رونق صادرات محصولات کشاورزی حمایت های همه جانبه ای را می طلبد و امیدوارم با همراهی و همدلی مسئولان شاهد رونق هرچه بیشتر و فعالیت بهتر در این بخش باشیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکهراه اندازی کارگو ترمینال فرصت بسیار خوبی برای افزایش صادرات و کسب ارز برای آذربایجان شرقی و استان های همجوار به ویژه در بخش کشاورزی است ادامه داد: بخش کارگو در چند فرودگاه کشور از جمله فرودگاه امام خمینی(ره) و فرودگاه شهید بهشتی اصفهان فعال است کهامیدوارم با راه اندازی کارگو ترمینال در تبریز حضور تولید کنندگان و صادرکنندگان بخش کشاورزی شمالغرب کشور و استان در بازارهای جهانی افزایش یابد.

ایرانی فام با بیان اینکه صادرات محصولات کشاورزی، 12 درصد صادرات آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داده است افزود: در سال گذشته صادرات محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی 260 میلیون دلار بود که با راه اندازی این ترمینال این میزان افزایش خواهد یافت.

وی افزود: از کلیه واحدها و تشکل های بخش کشاورزی و از صادر کنندگان بخش کشاورزی می خواهیم از فرصت پیش آمده حداکثر بهره برداری را بعمل آورده و در تداوم و استمرار فعالیت ترمینال هوایی نقش افرین شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار