معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد كشاورزی فارس خبر داد:

پیش بینی تولید 5 هزار تن عسل در استان فارس در سال93

خبرگزاری پانا: جزایری گفت: با وجود تنوع آب و هوایی، وجود باغات ، مزارع و منابع طبیعی، پیش بینی می شود در فارس حدود پنج هزار تن عسل تولید شود.

کد مطلب: ۲۳۸۰۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مهندس سید عبداله جزایری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال 92 تولید عسل استان از مرز 4545تن گذشت و پیش بینی می شود كه در سالجاری با رشد 11 درصدی روبرو شده و به 5 هزار تن افزایش یابد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد كشاورزی فارس از برداشت 4 هزار و 545 تن عسل از زنبورستان های استان فارس در سال گذشته خبر داد و اظهارداشت: آمارگیری انجام شده در سال 92 از 534 هزار كلنی زنبور عسل نشان داد كه در مقایسه با سال 91 حدود 35 درصد افزایش رشد جمعیت كلنی های زنبور عسل داشته ایم كه از این تعداد كلنی بیش از 4545 تن عسل برداشت شد.
وی تصریح نمود: شهرستان های فیروزآباد با 80 هزار كندو و تولیدی معادل 795 تن، كازرون با 63 هزار كندو تولید 580تن عسل و جهرم با 46 هزار كندو و تولیدی برابر با 390 تن به ترتیب مقام اول تا سوم تولید عسل در استان فارس را به خود اختصاص داده اند.
این مقام مسئول افزود: با توجه به تنوع گیاهی موجود در استان فارس عسل تولیدی از نظر طعم، مزه و مواد معدنی به نوع گیاهی كه زنبور تغذیه می كند متفاوت است ازجمله عسل نارنج، گون، كنار و گیاهان تركیبی است كه مرغوب ترین آن عسل گون و كنار و دارای 3 درصد قند ساكاروز است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد كشاورزی فارس "مصرف سرانه عسل در كشور را معادل نیم كیلو عنوان كرد و گفت: امكان افزایش این رقم تا دو كیلو كه منطبق با استاندارد كشورهای توسعه یافته است نیز وجود دارد.
جزایری اظهار داشت: همچنین با توجه به اقلیم مناسب و تنوع آب و هوایی فارس سالیانه 50 تا 60 هزار كلنی از سایر استان ها جهت بهره مندی از شرایط آب و هوایی دراوایل پائیزو زمستان و تولید عسل كنار به این استان مهاجرت می كنند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادكشاورزی فارس گفت : سالانه حدود 10 درصد از عسل تولیدی فارس به ارزش 2.415.000 دلار به كشورهای حوزه خلیج فارس و امارات متحده عربی صادر می شود كه باید برای توسعه صادرات این محصول تلاش نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار