دوره آموزشی کنترل شورش و اغتشاشات ویژه کارکنان یگان حفاظت در زندان مرکزی بوشهر

در راستای اجرای دستورالعمل سازمانی مبنی بر برگزاری دوره های مصوب آموزشی ، دوره آموزشی کنترل شورش و اغتشاشات ویژه کارکنان یگان حفاظت زندان مرکزی بوشهر شامل پاسیاران و مراقبین با حضور ملاکی ، رئیس اداره بازرسی زندان های استان برگزار شد

کد مطلب: ۲۳۸۰۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا: استان بوشهر در این دوره آموزشی به تعریف شورش و چگونگی به وجود آمدن و نحوه مقابله با آن پرداخته شد .

ملاکی در این خصوص گفت : مقوله شورش همواره یکی ازچالش های بزرگ مسئولین زندان ها و مراکز تادیبی به شمار می رود و همیشه در صدد بوده اند با انجام اقدامات متعدد تا حد امکان از بروز ان جلوگیری و یا از خسارات ناشی از شورش های احتمالی بکاهند .

وی افزود : مهمترین عامل ایجاد شورش ها عامل روانی بوده که می توان با استفاده از روانشناسان مجرب و شناخت روحیات و رفتارافراد تا حد زیادی از بروز خسارات جبران ناشدنی جلوگیری نمود.

ملاکی با اشاره به افزایش جمعیت کیفری عنوان کرد : ازدیاد جمعیت ، باعث کاهش کیفیت زندگی در زندان ها گردیده و بار سنگینی را بر دوش ساختار فیزیکی زندان تحمیل می کند و باعث افزایش فشار روانی بر کارکنان خواهد شد .

ایشان اضافه کرد : برای حفظ امنیت زندان ، کارکنان باید با جدیت قادر به کنترل فعالیت ها باشند و با انجام بازرسی های مداوم امنیتی و به حداقل رساندن وسایل خطرناک و دست ساز توسط زندانیان ، از بروز شورش ها جلوگیری یا خسارات ناشی از آن را محدود نمایند .

وی در پایان برخی از عوامل پیش بینی کننده نا آرامی ها و اغتشاشات را جهت آگاهی کارکنان بر شمردند .

قابل ذکر است این دوره ها در 3 رشته مختلف و توسط کارشناسان سازمانی برگزار و به شرکت کنندگان گواهی پایان دوره اعطا می گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار