مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبر داد :

افتتاح تالار مرکزی رشت در خرداد 92

خبرگزاری پانا :مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از افتتاح پروژه مهر ماندگار تالار مرکزی رشت با چهار سالن به ظرفیت یک‌هزار و 600 نفر در خرداد سال 92 خبر داد.

کد مطلب: ۲۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد
وی، زیربنای تالار مرکزی رشت را 12 هزار متر مربع عنوان کرد و افزود: تالار مرکزی رشت از شاخص‌های فرهنگی گیلان است و 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
نیکرو با بیان اینکه تالار مرکزی رشت دارای چهار سالن است، تصریح کرد: سالن همایش و کنسرت‌هال تعداد یک‌هزار نفر ظرفیت دارد.
این مسوول، ظرفیت سالن تخصصی تئاتر تالار مرکزی رشت را 450 نفر خواند و بیان کرد: سالن موسیقی سنتی تعداد 200 نفر ظرفیت دارد و سالن تخصصی تمرین نمایش با ظرفیت 150 نفر در حال احداث است.
وی، فضاهای گالری، انتظار، اداری و خدماتی را از دیگر فضاهای تالار مرکزی رشت ذکر کرد و گفت: 60 میلیارد ریال تاکنون برای احداث تالار مذکور هزینه شده ضمن اینکه 15 میلیارد ریال برای خرید زمین پرداخت شده و بخشی از آن هنوز باقی مانده است.
نیکرو، اتمام تالار مرکزی رشت را نیازمند 70 میلیارد ریال اعتبار دانست و ابراز کرد: مشکلی از حیث اعتبار وجود ندارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از افتتاح تالار مرکزی رشت در خرداد سال 92 خبر داد و اذعان کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از پروژه مذکور تامین اعتبار آن را بر عهده گرفته است.
وی، برخی مشکلات را موجب عقب افتادن بهره‌برداری از تالار مرکزی رشت برشمرد و اظهار کرد: 300 متر از فضای سبز زمین مجاور تالار در حوزه شهرداری قرار دارد و برای احداث تاسیسات گرمایشی و سرمایشی مورد نیاز است.
نیکرو با اشاره به خرید تجهیزات گرمایشی و سرمایشی برای تالار مرکزی رشت، یادآور شد: تاکید استاندار می‌تواند در برطرف کردن مشکلات راهگشا باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، ورودی، پارکینگ و محوطه را از دیگر نیازهای تالار مرکزی رشت عنوان کرد و افزود: حدود 7 هزار متر برای موارد مذکور نیاز است و زمین در جوار تالار وجود دارد اما متعلق به مالکان بخش خصوصی است.
وی، کاربری زمین جوار تالار مرکزی رشت را فضای سبز دانست و تصریح کرد: راهکارهایی برای تملک زمین مانند تعویض و جابه‌جایی وجود دارد و بخشی از آن را می‌توان از طریق استان، شهرداری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری کرده و برای خرید مکان وارد عمل شویم تا در آینده مشکلی نداشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری پانا ، حمید نیکرو مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در نشست بررسی آخرین وضعیت اجرایی پروژه‌های مهر ماندگار استان که در استانداری گیلان برگزار شد، با اشاره به تالار مرکزی رشت اظهار کرد: تالار مذکور از مصوبات دور نخست سفر هیئت دولت به گیلان است و جزو طرح‌های مهر ماندگار محسوب می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار