در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

افزایش مصرف خودسرانه دارو در کشور/ تدوین طرح جلوگیری از تبلیغ برخی داروها

خبرگزاری پانا: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به افزایش مصرف خودسرانه دارو در ایران گفت: بیش از 50 درصد افراد جامعه دارو را به طور خودسرانه و بدون تجویز پزشک مصرف می کنند.

کد مطلب: ۲۳۴۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد

عابد فتاحی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با بیان اینکه متاسفانه مصرف خودسرانه دارو در بسیاری از خانواده های کشور بسیار بالاست، افزود: در حال حاضر مصرف آنتی ‌بیوتیک ها و برخی مسکن های دارویی در کشور بسیار زیاد است و اکثر افراد این نوع داروها را بدون تجویز پزشک مصرف می کنند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان تصریح کرد: از طرفی مصرف داروهایی که در برخی رسانه ها نیز تبلیغ می شود و اکثر آن ها بدون مجوز و تایید وزارت بهداشت است رایج شده و دسترسی افراد به آن آسان است. بنابراین مصرف داروهای خودسرانه و بعضا تبلیغ داروهای غیرمجاز معضل بزرگی ایجاد کرده که برای حل آن نظارت وزارت بهداشت بیشتر شود.
وی در ادامه با اشاره به اهتمام کمیسیون بهداشت برای کاهش تبعات مصرف داروی خودسرانه و تبلیغات برخی داروها نیز گفت: طرحی با همکاری وزارت بهداشت در حال تدوین است که بتوان علاوه بر جلوگیری از تبلیغ داروهای غیرمجاز در رسانه ها، گرایش مصرف به آن ها را نیز کاهش داد.
فتاحی با تأکید بر اینکه تبلیغ هر دارویی باید ابتدا به تایید وزارت بهداشت برسد، گفت: با توجه به ضرورت این امر قرار است در این طرح اقدامات بازدارنده ‌ای برای متخلفان در نظر گرفته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار