در نشست تغذیه مناسب در ماه مبارک رمضان عنوان شد؛

کاهش عطش با مخلوط آلو بخارا، خاکشیر و لیمو ترش

خبرگزاری پانا: یک کارشناس طب اسلامی ابراز داشت: برای کاهش عطش و تشنگی، 14 عدد آلو بخارا را در یک پارچ ریخته و به همراه یک قاشق غذا خوری خاکشیر و نصف لیوان لیمو ترش حل کرده و میل کنید.

کد مطلب: ۲۳۲۵۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حجت ‌ الاسلام و المسلمین سیدحسن ضیایی در نشست «فواید روزه و تغذیه مناسب در ماه مبارک رمضان» که در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان این مطلب، بیان کرد: این شربت در کاهش عطش و تشنگی موثر است و به غلظت خون و برطرف شدن یبوست نیز کمک می کند.

روزه، زکات شرعی بدن است

وی با بیان اینکه روزه شرعی زکات بدن است، اظهار داشت: روزه، خانه تکانی برای جسم و روح است که در بُعد جسمی باعث نظافت سلول‌های بدن می‌شود.

این کارشناس طب اسلامی به فواید روزه اشاره کرد و گفت: روزه ضد فلج، ام اس، قند خون، فشار خون، چربی خون و سکته های قلبی و عروقی است.

تقویت اعتدال عصبی با روزه گرفتن

به گفته ضیایی روزه گرفتن، باعث از بین رفتن اضطراب، دلهره و افسردگی شده و حس اعتماد به نفس و اعتدال عصبی را در انسان تقویت می کند.

وی خاطرنشان کرد: روزه زمانی باعث جلوگیری از امراض خواهد شد که در هنگام سحری و افطار به میزان صحیح و کامل غذا خورده شود و فرد کم خوری یا پرخوری نکند.

این کارشناس طب اسلامی تأکید کرد: زمان افطار حتما از آب گرم، شیر گاو تازه کم چرب، خرما و حلوی خرمایی استفاده کنید.

ضیایی با بیان اینکه سحری را نباید حذف کرد، افزود: خوردن خربزه، سیب شیرین و انار در هضم بهتر غذا کمک خواهد کرد.

کاهش ضعف بدن با مخلوط آب سیب و عسل

وی استفاده از مخلوط آب با عسل، پنیر تازه با گردو، سوپ با تکه‌های ران بوقلمون و مرغ را بسیار مناسب دانست و بیان کرد: مخلوط آب سیب به همراه عسل در کاهش ضعف بدنی مناسب است.

این محقق و پژوهشگر طب اسلامی به کسانی که در طول روز بیش از حد عرق می‌کنند، توصیه کرد که دو ساعت قبل از سحری، آب آشامیدنی، شربت‌های مقوی و آب سیب به همراه عسل میل کنند.

وی اظهار کرد: کسانی که افسردگی و استرس زیاد دارند، در ماه مبارک رمضان از مربای بالنگ یا عرق بیدمشک استفاده کنند

ضیایی خوردن هفت عدد خرما از افطار تا سحر را برای افرادی که بیماری قند خون ندارند، مناسب عنوان کرد و افزود: افرادی که دچار تشنگی کاذب هستند، یک لیوان آب را با آبلیمو مخلوط کرده و بخورند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار