در سحرهای ماه مبارک رمضان بعد از مسواک زدن چیزی نخورید

خبرگزاری پانا: کارشناس مسئول واحد سلامت دهان و دندان گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: بسیار مفید است که افراد، چند هفته قبل از شروع ماه مبارک رمضان با مراجعه به دندانپزشک و معاینه کامل دهان و دندان از وضعیت سلامت آنها اطمینان حاصل کنند.

کد مطلب: ۲۳۲۳۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حمزه هراتی افزود: مسواک زدن در هنگام روزه‌داری اگر با دقت کافی انجام شود سبب باطل شدن روزه نمی‌شود، افراد روزه‌ دار قبل از خواب، دندان‌ها را به‌طور کامل مسواک و با استفاده از نخ دندان فضای بین دندان‌ها را تمیز کنند.

وی بیان کرد: از خوردن بعضی مواد غذایی که صرف آن موجب بوی بد دهان می‌شود هنگام سحر مانند سیر و پیاز خودداری شود.

کارشناس مسئول واحد سلامت دهان و دندان گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی نیشابور ادامه داد: ساعات زیادی عمل خوردن و آشامیدن در طول روز انجام نمی‌شود و دهان ممکن است دچار خشکی شود (به‌ خصوص بیماران دیابتی)، تجمع پلاک میکروبی بر روی سطح دندان‌ها افزایش یابد که احتمال پوسیدگی دندان و تجمع جرم دندان را افزایش می‌دهد، بنابراین برای جلوگیری از آن علاوه بر مسواک‌ زدن آخر شب و سحر در طول روز شست و شوی دهان و دندان انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در برخی افراد چند ساعت قبل از افطار به‌ دلیل گرسنگی و استفاده بدن از ذخایر چربی موجود در بدن برای تأمین کالری مورد نیاز، بوی خاصی از دهان استشمام می‌شود که پس از صرف افطار این بو برطرف می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار