˝کاهش قیمت˝ محصولات پروتئینی در گرو حمایت و تأمین ˝نهادهای دامی واحدهای تولیدی˝

خبرگزاری پانا:با تأمین خوراک دام واحدهای تولیدی و کاهش هزینه‌های تولید، محصول با قیمت ارزان‌تری به دست مصرف کننده خواهد رسید که این امر در رونق تولید و صادرات اهمیت بسزایی خواهد داشت.

کد مطلب: ۲۳۰۲۷۴
لینک کوتاه کپی شد

باشگاه خبرنگاران نوشت:


هدایت‌اله میرمراد زهی عضو کمیسیون کشاورزی،‌ آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در برخی مواقع که با افزایش قیمت مواجهه می‌شویم به دلیل آن است که گاهی اوقات مواد اولیه، ران مرغ و کنسانتره وارداتی بوده و یا با عدم اختصاص ازر مرجع تأمین شده است.



مراد زهی افزود: چنانچه نظارت و مدیریت به خوبی صورت بگیرد و نقش واسطه‌گری در بازار کمرنگ شود می‌توانیم علاوه بر تأمین بازار داخلی به خارج کشور صادر کنیم.



وی با اشاره به حضور برخی دلالان در بازار تخم‌مرغ اظهار داشت: در مواقعی دلالان و واسطه‌ها محصول را در انبارها نگهداری می‌کنند و جوی روانی در فضای جامعه ایجاد می‌کنند.



نماینده مردم سراوان در ادامه افزود: باید با برنامه‌ریزی و نظارت بیشتر تلاش کرد تا مردم در تأمین مایحتاج ضروری خود دغدغه نداشته باشند و با مازاد محصولات ارز آوری خوبی فراهم کرد.



عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد: با استفاده از حداقل ظرفیت و پتانسیل‌های داخلی در بخش کشاورزی می‌توانیم علاوه بر تأمین صنعت غذایی کشور وارد بازارهای صادراتی شویم همان گونه که صادرات مرغ، تخم‌مرغ و لبنیات از این قائده مستثنی نبوده است.



وی تأکید کرد: تمامی وزارت خانه‌ها از جمله صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی در این زمینه دخیل هستند چرا که موفقیت کشور در گرو ارتقاء تولیدات داخلی خواهد بود که متأسفانه در حال حاضر با محدودیت منابع آبی برای پروژه‌های تولیدی و کشاورزی مواجه هستیم.



میرمراد زهی تصریح کرد: با توجه به اقتصاد مقاومتی که با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، مسئولان مکلف هستند عرضه تولید کشور را با برنامه‌ریزی رونق بخشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار