کارشناس بازار مسکن در گفت و گو با پانا:

بازار مسکن حبابی نیست/عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت است

خبرگزاری پانا: یک کارشناس بازار مسکن با اشاره به اینکه بازار مسکن را تنها عرضه و تقاضا مدیریت می کنند ، گفت: بازار مسکن حبابی نیست و رشد نرخ ارز و طلا عامل رشد قیمت شده است.

کد مطلب: ۲۳۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد

تورج دانشور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پانا با اشاره به اینکه دولت تلاش دارد با اجرای حرکات مکانیکی و افزایش عرضه مسکن مهر بازار را تنظیم کند، اظهار داشت: بازار آزاد قیمت مسکن را تعیین می کند و دولت در قیمت گذاری نباید وارد شود زیرا هر نوع مداخله دولت سبب ایجاد اختلاف قیمتی و در نتیجه ایجاد حباب در قیمت ها می شود.

وی ادامه داد: وقتی یک جمله یا مصاحبه بازار را جابه جا می کند نشان می دهد که بازار واقعی نیست بنابراین بازار غیر واقعی را نمی توان با قیمت های دستوری کنترل کرد.

این کارشناس بازار مسکن در خصوص طرح مالیات بر خانه های خالی نیز خاطرنشان کرد: هیچ کسی از گرفتن کرایه خانه ناراحت نمی شود پس باید پرسید چرا مالکین ترجیح می دهند خانه های خود را خالی نگهدارند.

دانشور تصریح کرد: در حال حاضر موج نقدینگی در بازارهای مختلف سر می زند و وضعیت این بازارها را متلاطم می کند به همین جهت دلالان مسکن منتظرند تا این موج نقدینگی به سوی بازار مسکن نیز بیاید؛ که حاصل آن یک تورم بسیار بالا در بازاری است که 2 سال است با روش هایی مانند مسکن مهر جلوی رشد قیمت آن تا حدودی گرفته شده است.

این کارشناس مسکن راهکار را تنها در آزاد گذاشتن بازار برای تعیین قیمت دانست و افزود: دولت باید هر چه می تواند مسکن تولید کند و هزینه های اولیه تولید مسکن را برای بخش خصوصی کاهش دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار