دستگیری باند خانوادگی سرقت از مساجد روستایی در كمیجان

خبرگزاری پانا: فرمانده انتظامی شهرستان كمیجان گفت: اعضای باند خانوادگی سرقت از مساجد روستایی، در عملیات کارآگاهان پلیس در كمیجان دستگیر شدند.

کد مطلب: ۲۳۰۰۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی استان مرکزی، سرهنگ فراهانی افزود: در صبح یكی از روزهای نخستین خردادماه، شخصی كه خود را خادم یكی از مساجد روستایی در حوالی شهرستان كمیجان معرفی می كرد با مركز فوریت‌های پلیس 110 شهرستان تماس گرفت و خبر از سرقت مقداری تجهیزات از داخل مسجد خبر داد.

وی ادامه داد: این شخص مأموران انتظامی گفت برای فریضه نماز، صبح درب مسجد را باز كردم و به منزل رفتم و بعد از چند ساعت كه مراجعه كردم متوجه شدم كه برخی از تجهیزات از داخل منزل سرقت شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان كمیجان خاطرنشان کرد: با تشكیل پرونده، تحقیقات مأموران انتظامی برای بررسی موضوع شروع و در زمان تحقیقات مقدماتی گزارش‌هایی دیگر نیز از چنین سرقت‌هایی از چند مسجد دیگر در روستاهای شهرستان به مركز فوریت های پلیس اعلام شد.

سرهنگ فراهانی اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع، پرونده برای بررسی دقیق در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت و کارآگاهان تحقیقاتی جامع را برای شناسایی سارقان شروع كردند.

وی بیان کرد: در تحقیقات اولیه کارآگاهان موفق شدند خودروی سارقان را شناسایی كنند كه با برنامه‌ریزی عملیاتی، دستگیری سارقان در دستور كار قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان كمیجان اظهار داشت: بعد از گذشت چند روز مأموران انتظامی با مشخصاتی كه از وسیله نقلیه در اختیار داشتند، خودرو را در جاده‌ای روستایی شناسایی كردند و سرنشینان آن را كه زن و شوهری جوان و مردی دیگر از اقوامشان بودند، دستگیر و برای تكمیل تحقیقات به یگان انتظامی دلالت دادند.

سرهنگ فراهانی اضافه كرد: در بازرسی از خودرو مقداری تجهیزات و وسایل مربوط به مساجد كشف شد كه سارقان اعتراف كردند لحظاتی قبل آن ها را از یكی از مساجد روستایی در حوالی شهرستان به سرقت برده اند.

وی به دیگر اعترافات متهمان نیز اشاره كرد و گفت: در بازجویی‌های صورت گرفته، متهمان به 5 فقره سرقت از مساجد روستایی در حوالی شهرستان كمیجان و همدان اعتراف و اظهار داشتند با شناسایی مساجد روستایی كه تجهیزات با ارزش مادی در آن ها نگهداری می شد بعد از نماز صبح و زمانی كه نمازگزاران مسجد را ترك می كردند وارد مسجد شده و اشیاء با ارزش را سرقت می كردیم.

گفتنی است متهمان برای سیر مراحل قانونی با تشكیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار