مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی خبر داد:

واکسینه شدن کلیه گاوداریهای صنعتی ونیمه صنعتی استان علیه بیماری لمپی اسکین

خبرگزاری پانا:مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی از اتمام عملیات واکسیناسیون علیه بیماری لمپی اسکین در گاوداری های صنعتی و نیمه صنعتی استان خبر داد .

کد مطلب: ۲۲۸۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، بهراد زندیه در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: برابر دستورالعمل های ابلاغی سازمان و پیرو آن تصمیم کمیته فنی استانی بیماری لمپی اسکین مبنی بر انجام عملیات پیشگیری بصورت واکنش سریع اکیپ های واکسیناسیون در سطح استان نسبت به سم پاشی و ضدعفونی اماکن دامی و واکسیناسیون گاوداری های صنعتی و نیمه صنعتی استان اقدام کرده و این عملیات در کلیه گاوداری های صنعتی و نیمه صنعتی به اتمام رسیده است .

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از 56 هزار راس دام بزرگ تحت عمل واکسیناسیون قرار گرفته اند افزود: از دامداران و بهره برداران این صنعت می خواهیم تا با مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را سریعا ً به اداره دامپزشکی شهرستان(یا با تلفن 1512 ) اطلاع دهند تا کارشناسان این اداره نسبت به انجام امورات لازم اقدام کنند.

زندیه با اشاره به اقدامات اداره کل دامپزشکی در خصوص مهار این بیماری در استان گفت: از روز 15 خرداد که بیماری در استان گزارش شد عملیات پیشگیرانه توسط اکیپ های واکنش سریع شامل سم پاشی، ضدعفونی و واکسیناسیون دام های موجود در فاصله 10 کیلومتری اطراف کانون بیماری، واکسیناسیون دامداری های صنعتی، جلوگیری از ورود غیر مجاز دام به استان و همچنین تعطیلی بازار های محلی آغاز شد و هم اکنون ادارات دامپزشکی 21 شهرستان استان به صورت آماده باش کامل بوده و اکیپ های بیماری یابی فعال هستند.

براساس این گزارش؛ بیماری ویروسی "لمپی اسکین" که در میان دام ها شیوع پیدا می کند، مواردی مانند کاهش میزان تولید شیر ، کم اشتهایی، سقط، لنگش، نازایی، عفونت و... را در میان دام ها ایجاد می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار