ناپدید شدن شبانه ی سرعت گیرها در شهر

خبرگزاری پانا: یکی از بهترین راههای کاهش تصادفات و حوادث رانندگی در داخل شهرها قرار دادن سرعت گیر هایی در مسیر های پر تردد و باز میباشد

کد مطلب: ۲۲۸۴۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، یکی از بهترین راههای کاهش تصادفات و حوادث رانندگی در داخل شهرها قرار دادن سرعت گیر هایی در مسیر های پر تردد و باز میباشد که این سرعت گیر ها بنا به صلاحدید کارشناسان این امر یا با بکارگیری لوازم آماده این کار احداث شده و یا با استفاده از آسفالت ایجاد میشوند.

گذشته از استاندارد بودن یا نبودن این سرعت گیرها و عواقبی که بجهت این مسئله دامن گیر بعضی از رانندگان میشود آنچه که توجه آدمی را جلب میکند ظاهر شدن یکشبه سرعت گیرها در بعضی از مسیر هاست که گویا هیچ اندیشه ای در پشت احداث آنها نبوده است آنقدر که چند روز بعد که انگار غیر ضروری بودنشان حس شده باشد صبحدم که پا به گاز دارید میرید سر کار و یهو بخاطر سرعت گیر پاتونو تا ته فشار میدید رو ترمز،با صدای بوق ماشین های پشت سرتان تازه متوجه میشید که سرعت گیر نیست و کلا غیبش زده !!!!!!!!

سرعت گیر برداشته شده ،عوضش آسفالت زیرآن هم با اون غیب شده! حالا شهرداری دوباره باید دست بکار شده و مجدد آن قسمت را آسفالت کند اون هم با چند تا کارگر شهرداری که بیل بدست آسفالت میریزند و یک غلتک دستی که از پشت سر با زور دست کارگر شهرداری آن را در سطح خیابان پخش میکند و نتیجه از هم پاشیدن همان آسفالت بعد از چند روز تردد خودرو ها از روی آن و ایجاد شدن مجدد چاله ها در خیابان های شهر می باشد.

حال سوال اینجاست آیا کسی به هزینه صرف شده در این کار فکر میکند سرمایه هایی که با بی توجهی کارشناسان و مسئولان مربوطه همچنان در حال از بین رفتن می باشند و کسی در این میان احساس مسئولیتی در قبال بیت المالی که بیهوده دور ریخته میشود نمیکند. پول هایی که می توانند در جاهای دیگر با سیاست و تدبیر خرج شده و مشکلی از مشکلات شهر را حل کنند.

آیا واقعا وقت آن نرسیده که کمی در شهر سازی هایمان از علم و تکنولوژی روز دنیا کمک گرفته و جلو هدر رفتن این سرمایه ها را بگیریم؟

به امید روزی که شاهد ساخته شدن شهر هایی با اصول مهندسی و منطبق با استانداردهای روز دنیا باشیم تا دیگر خیابان های شهرمان هر هفته یکبار کندن و پر کردن مجدد اسفالت را توسط راهنمایی و رانندگی ،آب و فاضلاب،شرکت گاز و مخابرات را تجربه نکنند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار