یک متخصص در گفتگو با خبرگزاری پانا:

کمر درد مزمن ارمغان استفاده از کفش های غیر استاندارد

خبرگزاری پانا: یک متخصص ارتوپدی مرکزآموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان، گفت: استفاده مداوم از کفش غیر استاندارد علاوه بر کشیدگی عضلات ساق پا به کمر درد مزمن منجر می شود

کد مطلب: ۲۲۶۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد

مهران ستاره در گفتگو با خبرنگار پانا، افزود: هم اکنون استفاده گروههای مختلف سنی از کفشهای غیر استاندارد در جامعه بیش ازگذشته افزایش یافته و لزوم توجه به این موضوع مهم بسیار ضروری است .

وی یادآورشد: متاسفانه ورود کفش های چینی غیر استاندارد با قیمت های نازل به کشور موجب شده کثرت متقاضیان برای خرید این نوع محصول با اقبال بالایی مواجه باشد .

ستاره افزود: کفش غیر استاندارد به دلیل برجستگی درقسمت وسط آن هنگام راه رفتن حرکت را شتاب می دهد، و این وضعیت به ناحیه کمر و عضلات فشار وارد می کند .

این متخصص ارتوپدی مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان، گفت: زیبایی، جذابیت ظاهر و تبلیغات فراوان سبب گرایش مردم برای خرید و استفاده مستمر از کفش غیر استاندارد شده است .

وی همچنین به تبلیغات گسترده شبکه های ماهواره ای در ارتباط با ایجاد شگفتی و خارق العاده بودن کفش های به اصطلاح افزایش طول قد اشاره و اظهار کرد: وجود کفش های افزایش طول قد به لحاظ علمی پایه و اساس ندارد و فریبنده است .

ستاره با اشاره به اینکه افزایش طول قد در سنین 18 سالگی به بعد متوقف می شود، افزود: پس ازسنین 25 سالگی نیز ستون فقرات فرد در حد ناچیزی به رشد خود ادامه می دهد .

وی اظهار کرد: در سنین بعد از 40 سالگی نیز طول قد به علت فشرده شدن ستون فقرات کاهش می یابد و در واقع خمیدگی در این ناحیه رخ می دهد .

این متخصص ارتوپدی مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان، گفت: پس از سنین 30 و 50 سالگی نیز به ترتیب پنج و 10 درصد عضلات بدن کاهش می یابد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار