به دنبال ناآرامی های عراق ارزش سهام در بازارهای مالی اروپا به شدت کاهش یافت

خبرگزاری پانا: ارزش سهام در بازارهای مالی اروپا به ویژه سهام شرکتهای هواپیمایی به دلیل اوضاع عراق و افزایش قیمت نفت خام به شدت کاهش یافت.

کد مطلب: ۲۲۶۶۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، به نقل از پایگاه اینترنتی دانیانیوز، ارزش سهام اف.تی.اس.ای لندن به میزان یک ممیز چهار دهم درصد کاهش یافت. ارزش سهام بورس فرانکفورت هم به میزان نود و پنج صدم درصد و ارزش سهام بورس پاریس به میزان نود صدم درصد کاهش داشتند.

ارزش بهای نفت خام برنت هم به دنبال ناآرامی های عراق به بالاترین سطح خود در نه ماه اخیر و بشکه ای صد و چهارده دلار و شصت و نه سنت رسید.
بهای طلا در بازارهای جهانی هم به بالاترین حد خود در دو هفته و نیم اخیر با هزار و دویست و هفتاد و هفت دلار و شصت و پنج سنت برای هر اونس رسید.


در این حال کارشناسان اقتصادی معتقدند وخامت اوضاع عراق سبب شده است بسیاری از سهامداران اروپایی اقدام به فروش سهام خود کنند. دولت عراق تدابیر دفاعی در اطراف بغداد را به دنبال پیشروی نیروهای تکفیری به طرف پایتخت تقویت کرد. در این حال باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد همه گزینه های موجود برای جلوگیری از فروپاشی امنیت عراق را به کار خواهد بست. حسن روحانی رئیس جمهور ایران هم گفت شاهد فعالیت یک گروه تروریست و افراطی است که رفتار وحشیانه ای از خود نشان داده است.


کارشناسان اقتصادی معتقدند افزایش قیمت نفت می تواند به افزایش قیمت سوخت و هزینه ها برای مشتریان و شرکت ها منجر شود. در این حال ارزش سهام شرکت های هواپیمایی در روز جمعه به دنبال افزایش بهای نفت خام و افزایش بهای سوخت هواپیما کاهش یافت. در این بین ارزش سهام شرکت هواپیمایی لوفت هانزا به میزان سه ممیز شصت و هشت دهم درصد کاهش یافت. ارزش سهام شرکت هواپیمایی گروه بین المللی که متشکل از شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز انگلیس و ایبریا اسپانیا است به میزان سه ممیز نود و یک صدم درصد و سهام شرکت هواپیمایی ایزی جت هم به میزان چهار ممیز شش صدم درصد کاهش پیدا کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار