رییس انجمن انبوه سازان در گفت وگو با پانا مطرح کرد:

تحریک بازار تقاضا با افزایش وام مسکن

خبرگزاری پانا: رییس انجمن انبوه سازان درباره افزایش وام مسکن گفت : عملیاتی شدن دریافت این وام ها می تواند در تحریک بازار تقاضا و افزایش اندک خرید مسکن تاثیرگذار باشد اما در کلان شهرها چندان زیاد نخواهد بود .

کد مطلب: ۲۲۶۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد

ایرج رهبر در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا اظهار کرد: انبوه سازان نمی توانند سپرده خود را برای مدت طولانی در بانک سپرده گذاری کنند و صندوق زمین و مسکن یا اوراق فرابورس باید تامین کننده تسهیلات مورد نیاز انبوه سازان باشد .


وی ادامه داد: با توجه به افزایش نرخ زمین و ساخت و ساز وام انبوه سازان باید در حدود 100 میلیون تومان باشد تا بتواند حرکت اولیه ساخت و ساز را برای انبوه سازان فراهم کند .

رییس انجمن انبوه سازان در پاسخ به این پرسش که افزایش وام مسکن می تواند موجب افزایش چند درصدی نرخ مسکن شود ، عنوان کرد: عملیاتی شدن دریافت این وام ها می تواند در تحریک بازار تقاضا و افزایش اندک خرید مسکن تاثیرگذار باشد اما در کلان شهرها چندان زیاد نخواهد بود .


رهبر در پاسخ به این پرسش که بازار مسکن تا پایان سال چه شرایطی خواهد داشت ، خاطرنشان کرد: بازار مسکن تا پایان سال از شرایط کنونی خارج نخواهد شد و با اجرایی شدن وام های مسکن به تدریج از اواخر نیمه اول سال آینده شاهد تحرک در این بازار خواهیم بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار