معاون شهردار منطقه ۲۰ خبرداد:

شهرری میزبان جشن های نیمه شعبان

خبرگزاری پانا:معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 تهران از برپایی جشن های شعبانیه در مساجد، سراهای محله، بوستان ها و مراكز فرهنگی این منطقه خبر داد

کد مطلب: ۲۲۶۴۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، برومند نامداری با بیان اینكه همزمان با آغاز ایام خجسته شعبانیه سلسله جشن های مردمی در مساجد، سراهای محله، بوستان ها و مراكز فرهنگی برگزار می شود گفت: با مشاركت معاونت اجتماعی فرهنگی منطقه و هیئت بسیج هنرمندان مراسم جشن مولود خوانی همراه با سخنرانی مذهبی و ویژه برنامه های شاد و متنوع در محوطه باز فرهنگسرای ولاء برگزار می شود.

وی با اشاره به اینكه در هر ناحیه، در 2 مسجد شاخص مراسم جشن مذهبی برگزار می شود افزود: با مشاركت حسینیه پیروان شهدای كربلا مراسم جشن و سخنرانی مذهبی و دینی به مدت سه شب تا روز نیمه شعبان برگزار می شود.

نامداری با بیان اینكه در هر ناحیه همزمان با دهه آخر ماه شعبان مناجات پرفیض شعبانیه برگزار می شود؛برگزاری جشن نیمه شعبان بامشاركت آستان مقدس بی بی زبیده ، برگزاری شب شعر عاشقی با مدیریت شهرداری ناحیه 2؛ برپایی نمایشگاه عكس مهدویت در سرای محله نظامی را از دیگر برنامه های ایام شعبانیه نام برد.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه با تاكید بر اهمیت آموزش و اطلاع رسانی به شهروندان و ضرورت ترویج فرهنگ انتظار مهدوی برپایی كارگاه های آموزشی با عنوان « چگونه منتظر بمانیم» را در سطح نواحی یكی دیگر از برنامه های این ایام عنوان كرد.

وی به هویت بخشی به فضای شهری با انجام تبلیغات محیطی و آذین بندی به مناسبت جشنهای شعبانیه اشاره كرد و گفت: به منظور غنی سازی اوقات فراغت شهروندان و آشنائی با آثار باستانی ری و مراكز فرهنگی و تاریخی شهر تهران ، تورهای ری گردی و تهران گردی در این ایام هماهنگ شده است .

وی به مشاركت مدیران تمامی سراهای محله این منطفقه برای برپایی ویژه برنامه های ایام شعبانیه در سطح محله های 22 گانه اشاره كرد و افزود: برپایی مسابقات ورزشی، همایش كوهپیمایی، اردوهای تفریحی- زیارتی و استقرار ایستگاه های فرهنگی از دیگر اقدامات معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 همزمان با ایام شعبانیه است كه برای برقراری شادی و نشاط شهروندان تدارك دیده شده است.

وی در ادامه اجرای ویژه برنامه های سه ماهه رجب، شعبان و رمضان را در قالب فصل نیایش عنوان كرد و اظهار داشت: برپایی برنامه شكوه رستگاری با محوریت نواحی، برنامه پنجره های آسمان با اجرای محفل انس با قران در مساجد و تكایا، جشن مغفرت، برنامه شوق نیاز ویژه عید سعید فطر، همایش های حجاب و عفاف، قرات و عترت، امر به معروف و نهی از منكر و ... غبارروبی مساجد را از جمله مهمترین برنامه های فصل نیایش در این منطقه عنوان كرد.

/سمیرا جواهری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار