رییس مجلس شورای اسلامی:

امروز مکر زمانه در سایه مدرنیته به نهایت خود رسیده است

خبرگزاری پانا: رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز در قلب‌ها و به خصوص جامعه ایران انتظار فرج موج می‌زند؛ چرا که مکر زمانه در پناه مدرنیته به اوج خود رسیده است و اسباب و لوازم استعمار و استثمار خلق با ویترین غلط‌انداز آزادی و حقوق بشر بیش از همه دوران‌ها فراهم گردیده است.

کد مطلب: ۲۲۵۹۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، علی لاریجانی طی نطق پیش از دستور خود در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی ضمن عرض ارادت به خلفای حق و ائمه و پیامبران و سلام و صلوات بر حضرت مهدی(عج) صاحب الزمان خاطر نشان کرد: ظلم وستم و گسترش فساد هوای تنفسی زندگی‌ ما را مبتنی بر فطرت سالم را تنگ کرده است و این جا است که کلام پیامبر(ص) بهتر درک می‌شود که فرمودند برترین عبادت‌ها انتظار فرج است لذا انتظار فرج است که راه تکامل بشر و خوش‌بینی بشر را فراهم می‌کند و دلهای افسرده عصر جدید را حیات مجدد می‌بخشد.

وی با اشاره روایتی از امام صادق(ع) گفت: از این امام سوال شد چرا ما در این زمان باید آرزو کنیم که در یاران امام در دوران آشکاری و حق باشیم حال آنکه ما در این روزگار و دوران امام حاضر به سر می‌بریم و امام صادق(ع) پاسخ دادند آیا دوست ندارید خدای بزرگ حق وعدالت را در آبادی‌ها آشکار کند و حال عموم مردم را بهبود بخشد و وحدت کلمه پدید آورد و افکار ناسازگار را سازگار کند و حدود الهی میان مردم اجرا شود و خداوند حق را به اهلش باز گرداند. اینها گوشه ای از نتایج انقلاب تکاملی مهدوی است که در کلام امام صادق(ع) آمده است و کسانی که می‌خواهند درک درستی از مدرسه مهدوی پیدا کنند باید در پله نخست به این سخن امام زمان توجه نمایند که می‌فرمایند از تردید گروهی از شما در دین‌باوری و شک و سرگردانی در مسئله امام و ولایت آگاه شدم و این موضوع مرا غمگین ساخت و به خاطر شما و نه به خاطر خودمان متاثر شدیم و در جای دیگر از امام موسی کاظم(ع) در تفسیر آیه‌ای از قرآن سوال شد و امام فرمود خداوند با ولایت حضرت ولی عصر نور خود را به کمال می‌رساند اگرچه منکران ولایت علی آن را خوش ندارند. این بیانات اهمیت تمسک به ولایت را در درک حقیقت انتظار می‌رساند که بدون آن حقیقت ظاهر زندگی است و بدون آن حرکت تکاملی در روح حاصل نمی‌شود.

رییس قوه مقننه افزود: کربن فیلسوف و شهرشناس فرانسوی این را فهم نمود که گفت مذهب تشیع به علت وجود حضرت موعود تنها مذهبی است که رابطه میان خدا و خلق را برای همه نگه داشته و به طور مستمر و پیوسته ولایت را زنده و پابرجا می‌ماند و به این جهت است که ولایت فقیه در زندگی اجتماعی منتظران واقعی نقش رکنی دارد. چرا که امام زمان(عج) فرمود در دوران غیبت به روات احادیث ما توجه کنید.

وی با تاکید بر پیراستن حقایق دینی از خرافات و تندرویی‌ها تصریح کرد: امام صادق(ع) فرمود آنگاه که قائم قیام کند مسائلی را مطرح می‌کند که در گذشته نبوده است و در روایتی دیگر از راه و روش حضرت امام مهدی(عج) از امام صادق(ع) سوال شد و ایشان فرمودند راه و روش او همچون پیامبر است به طوری که هرچه را پیش او باشد ویران می‌کند چنانچه پیامبر نظام جاهلیت را ویران ساخت. در حقیقت امام زمان(عج) مامور به احیای آیین است از پیرایه‌ها به طوری که امام علی(ع) فرمود او عدالت و دادگری را به شما نشان می‌دهد و قوانین مرده قرآن و سنت را دگربار زنده می‌کند و ابن عربی در فتوحات مکیه‌ می‌گوید بدانید برای خداوند خلیفه ای است که در آینده خروج می‌کند درحالی که زمین پر از ظلم شده او آن را پر از عدل و برابری خواهد کرد حتی اگر یک روز از عمر جهان باقی مانده است خداوند آن یک روز آنقدر طولانی می‌نماید تا این خلیفه ظهور کند.

لاریجانی تاکید کرد: خلیفه خدا و امام زمان(عج) از فرزندان رسول الله خواهد بود و او از فرزندان فاطمه(س) و هم‌نام پیامبر اکرم(ص) است و او در اسلام روح تازه‌ای می‌دمد و آن را زنده می‌کند بعد از آن که مرده بود و ادیان ناخالص را از روی زمین جمع می‌کند و جز دین حقیقی بر زمین نمی‌ماند و خداشناسان واقعی با او بیعت می‌کنند و مسیح از آسمان نازل می‌شود و اینها بخشی از مشخصات منجی صاحب الزمان(عج) است.

رییس قوه مقننه با انتقاد از عملکرد فضاحت آور افراطیون تکفیری گفت: امروز افکار فضاحت آور افراطیون تکفیری از یک طرف و روشنفکر‌زدگی التقاطی اسلامی که حقایق اسلام را زمینی کردند از طرفی دیگر همان چیزی است امام(ع) مامور به مبارزه با آن و ویران کردن آن است. همچنین نکته دیگر در مسلک منتظران واقعی تکامل معنوی و اخلاقی است و تا وقتی دگرگونی و سلوک معنوی حاصل نشود با شعار مهدی بیا مهدی بیا، حتی گام در اولین کلاس مدرسه مهدوی نیز نهاده نشده است و از امام باقر(ع) نقل است که فرمود هنگامی قائم رستاخیز کند خداوند قوای فکری مردمان را تمرکز دهد و اخلاق آنان را تکامل بخشد و تکامل معنوی طی طریق می‌خواهد و جامعه‌ای که در آن گناه‌ دروغ و افترا و هتک حرمت‌،زرنگی تلقی شود راه مهدوی را نیافته است و مدرسه مهدوی کانون دوستی مردمان است آن هم در اعلا درجه آن.

وی افزود: انقلاب مهدوی کج‌روی‌ها و تحجر را ویران می‌کند و دشمن ظالمان و ستمکاران است و نه تخریب و توهین به مومنان و همانطور که امام علی(ع) فرمود چون قائم ما قیام کند کینه‌ها از دل بیرون رود و امام صادق(ع) فرمود به درستی که برای ما اهل بیت دولتی است که خداوند تعالی آن را خواهد آورد و بعد می‌فرماید هرکس که منتظر است با حسن خلق ثبوت می‌نماید.

لاریجانی با بیان اینکه نکته دیگر در حرکت تکاملی مهدوی رشد دانایی است، گفت: جامعه منتظر نمی‌تواند با کسالت علمی پوینده حقیقی راه باشد و از باقرالعلوم (ع) نقل است که فرمود قائم ما به هنگام رستاخیر خویش نیروهای عقلانی توده‌ها را تمرکز دهد و خردها و دریافت‌های خلق را به کمال رساند و به تعبیری در همگان فرزانگی پدید آورد و باز از همین امام نقل فرمود در زمان حکومت مهدی به همه مردم حکمت و علم آموزد تا آنجایی که زنان در خانه‌ها با کتاب و سنت پیامبر قضاوت کنند و در همین زمینه پیامبر اسلام(ص) فرمود نهمین امام از فرزندان امام حسین(ع) قائم است و خداوند به دست او سرزمین تاریک زندگی را نورانی و روشن می‌کند و از عدل می‌آکند پس از دوران ظلم و علم و آگاهی را فراگیر می‌سازد پس از دوران جهل و نادانی. جامعه منتظر جامعه ای است که توسعه علمی در آن اولویت دارد و جامعه مهدوی بازار پررونق فرزانگی است نه بازار ظاهری تجدد و تسلط بر فناوری و نه مصرف محصولات صنعتی.

وی تاکید کرد: اینکه رهبری معظم بارها و بارها در دیدار با قشرهای مختلف اولویت علم و دانش را گوشزد می‌نماید نه صرفا به جهت پیشبرد اقتصاد است که مسیر تکامل جامعه به سوی آیات مهدویت از طریق فرزانگی علمی حاصل می‌شود به تعبیر شهید مطهری بلوغ بشریت منتظر به خردمندی و پیروی از فکر و ایدئولوژی و آزادی از اسارات شرایط طبیعی و اجتماعی و غرایض حیوانی است.

لاریجانی با اشاره به نقش حرکت مجاهدانه در آبادی و توسعه و عدالت خاطر نشان کرد: این مشخصه از محورهای مهم انقلاب مهدوی است به طوری که در روایتی امام حسن عسگری(ع) خطاب به فرزند بزرگوارش حضرت صاحب الزمان(عج) می‌فرماید فرزندم گویی تو را می‌بینیم هنگامی که نصرت خدا بر تو نازل شده و فرج هموار گردیده و شکوه و عظمت تو اوج گرفته در این هنگام فرج دولت حق می‌دمد و تاریکی باطل از صحنه گیتی برچیده می‌شود آفاق جهان را روشن می‌سازد. آرامش صلح برقرار می‌کند اطراف و اکناف جهان سبز و خرم می‌شود و چهره دنیا خندان و قله‌های شرف و عظمت از تو شاداب و خرامان می‌گردد و از پیامبر اسلام(ص) نقل است که فرمود در امت من مهدی قیام کند و در زمان او مردم به نعمت‌هایی دست می یابند که در هیچ زمانی دست نیافتند. و البته تحقق این امر با حرکت شتابنده‌ی پیشرفت آبادانی و توام با عدالت محقق می‌گردد و این انقلاب اسلامی به نحوی است که امام صادق(ع) فرمود هنگام رستاخیز قائم ما، شما به جستجوی اشخاصی بر می‌آیید که مال و زکات بگیرند ولی کسی را نمی یابید که از شما اینها را قبول کند و مردمان همه به فضل الهی بی نیاز می‌گردند.

رییس قوه مقننه در پایان سخنان خود تصریح کرد: امیدواریم در سال رونق اقتصادی و فرهنگی از عنایات حضرت ولی عصر(عج) ملت ما بهره کافی ببرند و امیدواریم که ملت نستوه ما مشمول ادعیه آن حضرت قرار گیرد. همانطور که مرحوم سیدبن طاووس در محل سرداب مطهر امام زمان(عج) که امروز مورد عناد وحشیان تکفیری قرار گرفته است این دعای حضرت را در حق مسلمانان شنیده است که فرمود ( الهی بحق من ناجاکَ و بحق مَن دعاکَ فی البر و البحر تفضل علی الفقراءِ المومنینَ و المومناتِ بِالغنی و الثروات علی مرضَی المومنینَ و المومناتِ بالشفاءِ و الصحة و علی احیاءِ المُومنینَ و المومناتِ باللطف و الکرامة و علی المواتِ المُومنینَ و المومناتِ بالمغفرة و الرحمة و علی غرَباءِ المُومنینَ و المومناتِ بالرَّدِّ الی اوطانهم سالمین .. آمین.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار