مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور:

درهای محیط زیست به روی گروه های مردم نهاد باز است/ همگرایی فعالیت های امور بانوان ضروری است

خبرگزاری پانا:مشاور امور بانوان و خانواده رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: دولت یازدهم محیط زیست را از حاشیه به اصل رسانده است و در این مسیر تمامی درهای این سازمان به روی گروه های مردم نهاد باز است.

کد مطلب: ۲۲۵۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، شهربانو امانی در همایش نقش بانوان در حفظ محیط زیست و نیل به توسعه پایدار تبریز اظهار کرد: زنان نوید حیات، رشد و تعالی هستند و هر جا به زنان اعتماد شده است توانسته اند سر افراز عمل کنند.

وی با تاکید بر همگرایی در فعالیت های امور بانوان در ادارات و سازمان های مختلف خاطر نشان کرد: موانع و مشکلات موجود در مسیر حرکت باید از پیش پای زنان برداشته شود.

وی گفت: زنان جمهوری اسلامی ایران توانمندی های خود را در هشت سال دفاع مقدس بر همگان نمایان کردند و هرکجا فرصت برابری برای حضور زنان و نقش پذیری آنان ایجاد شده است ، زنان چهره ای موفق از خود به نمایش گذاشتند.

مشاور امور بانوان و خانواده رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور بااشاره به موفقیت های معصومه ابتکار در حیطه محیط زیست و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست، تشریح کرد: دکتر ابتکار از مدیران توانمند کشور است وانتخاب ایشان به عنوان بانوی نمونه محیط زیست دنیا نمونه ای از موفقیت های ایشان است ولی متاسفانه گویا برخی تنگ نظری ها اجازه نمی دهد مدیران توانمند زن به عنوان الگو برای زنان ما معرفی شوند.

امانی خواستار مستند سازی فعالیت های زیست محیط مشاوران بانوان سازمان ها و ادارات شد و گفت: باید با مستند سازی و همگون سازی فعالیت ها به سمت توسعه پایدار در امر محیط زیست حرکت کنیم.

وی گفت: مطالبات منصفانه و منتقدانه در حوزه محیط زیست حق تمامی مردم است و ما باید زنان منتقد محیط زیست را در کشور داشته باشیم.

مشاور امور بانوان و خانواده رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: پیشنهاد می کنم مشاوران بانوان ادارات و سازمان ها، گروه مردم نهادی را تشکیل داده و به صورت نظام مند به فعالیت های زیست محیطی اقدام کنند.

وی با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه خاطر نشان کرد: موضوع احیاء دریاچه ارومیه فراملی و بین المللی است و در دولت تدبیر و امید اقدامات گسترده ای در این حوزه در حال انجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار