پیام تسلیت فرهنگستان هنر برای درگذشت عبدالمجید حسینی‌راد

خبرگزاری پانا: فرهنگستان هنر درگذشت نابهنگام هنرمند گرانقدر «عبدالمجید حسینی‌راد»، پژوهشگر هنر، استاد دانشگاه و عضو گروه تجسمی فرهنگستان هنر را تسلیت می‌گوید.

کد مطلب: ۲۲۴۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، «عبدالمجید حسینی راد» از استادان و هنرمندان فرهیخته كشورمان صبح امروز بر اثر ایست قلبی به دیار باقی شتافت. ضایعه درگذشت این هنرمند فقید كه عمر خود را صرف فرهنگ و هنر این مرز و بوم كرد، بسیار اندوهبار است و جامعه دانشگاهی، هنرمندی شریف را از دست داد كه سالیان دراز در خدمت جوانان تلاش كرد تا هنر ایرانی- اسلامی را بیاموزد و در بسیاری از همایش‌های ملی و بین‌الملی یار همراه فرهنگستان هنر بود.
فرهنگستان هنر ضایعه درگذشت این هنرمند گرانقدر را به جامعه هنری، مردم ایران و خانواده محترمشان تسلیت گفته و از درگاه الهی برای خانواده آن مرحوم طلب صبر و برای ایشان مغفرت مسالت می‌كند.
عبدالمجید حسینی‌راد متولد 1338 در بهبهان بود. او در طول فعالیت علمی خود دانشیار دانشکده هنرهای تجسمی، پردیس هنرهای زیبا و دانشگاه تهران را بر عهده داشت. حسینی‌راد مدرک کارشناسی نقاشی خود را از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و مدرک کارشناسی ارشد و دکترای هنرهای تجسمی را از دانشگاه رن 2 فرانسه دریافت کرده بود.
عضویت در هیئت علمی دانشکده هنرهای زیبا، مدیریت مرکز تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس موزه هنرهای معاصر تهران، سردبیر نشریه تخصصی هنرهای تجسمی، عضویت در مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و عضویت در گروه هنرهای تجسمی فرهنگستان هنر از دیگر فعالیت‌های این استاد دانشگاه بود.
«خط و سایه‌ها» (مجموعه داستان)، «منظر نقاشی معاصر»، «از باروک تا سوررئالیسم»، «مبانی هنرهای تجسمی» و «یادنامه کمال‌الدین بهزاد» از تالیفات حسینی‌راد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار