شهردار اهواز در نشست مشترک اعضای شورای شهر و استاندار خوزستان:

امیدواریم با همکاری مشترک استانداری و شورای شهر بخشی از مشکلات کلانشهر اهواز رفع شود

خبرگزاری پانا: رئیس شورای شهر اهواز در نشست مشترک اعضای شورای شهر با استاندار خوزستان گفت: در هر تصمیمی که رای گیری می شود نظرات باید پرسیده شود. معضل ما اشتغال است و بیشترین مراجعین ما هم جویای کار هستند.

کد مطلب: ۲۲۳۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی شهردار اهواز، در نشست مشترک اعضای شورای شهر و استاندار خوزستان: امیدواریم با همکاری مشترک استانداری و شورای شهر بخشی از مشکلات کلانشهر اهواز رفع شود.
رئیس شورای شهر اهواز در نشست مشترک اعضای شورای شهر با استاندار خوزستان گفت: در هر تصمیمی که رای گیری می شود نظرات باید پرسیده شود. معضل ما اشتغال است و بیشترین مراجعین ما هم جویای کار هستند.
در ادامه این نشست شهردار اهواز نیز گفت:امیدواریم استاندار خوزستان حلال مشکلاتی مانند قطار شهری باشد. چراكه حل مشکل قطار شهری به تنهایی از عهده شهرداری برنمی آید و امیدواریم در تامین اعتبار فاینانس با شهرداری همکاری صورت گیرد.
سید خلف موسوی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات ما خروج راه آهن از شهر است. به عنوان مثال 16 هکتار اراضی رها مربوط به راه آهن در سطح شهر اهواز وجود دارد .کمربند فضای سبز نیز از اولویت هایی است که مقرر شد سایر ادارات نیز در اجرای این پروژه همكاری كنند که جز شهرداری هیچ یک از ادارات در این راستا اقدامی انجام نداده است.
وی تصریح کرد: حریم بستر رودخانه کارون طبق قانون باید در اختیار شهرداری باشد که ما مجوزی برای کار در حریم بستر رودخانه نداریم. همچنی در بحث حمل و نقل شهری نیز هزینه ها توسط شهرداری اهواز تامین می شود.
وی خواستار واگذاری 1600 هکتار زمین های دولتی با کاربری توریستی،تفریحی و غیره شد و تصریح كرد: این اراضی باید تعیین تکلیف شوند.خروج ارتش از شهر و 1500 هکتار زمین هایی که در اختیار آن قرار دارد اگر در اختیار شهرداری قرار گیرد به مثابه شش تنفسی برای شهر اهواز است.
شهردار اهواز همچنین خواستار تعیین تکلیف محدوده شهرستان کارون شد و گفت: متاسفانه پروانه هایی در محدوده شهر اهواز توسط شهر کارون صادر می شود که قطعا مشکلاتی را بدنبال خواهد داشت.
وی با اشاره به این نكته كه حاشیه نشینی از دیگر مشکلات اهواز است گفت: آمار حاشیه نشینی در شهر اهواز بالاست در گذشته نیز مصوباتی به تصویب رسید كه بر اساس آن قرار شد ستاد حاشیه نشینی تشكیل و كارهایی را در این مناطق انجام دهد که به نظر می رسد اعتبارات عمرانی اهواز در این بخش صفر شده و بار هزینه های سنگین این مناطق بر دوش شهرداری اهواز است.
سید خلف موسوی ادامه داد: باید دولت در این بخش کمک کند چرا که این پروژه ها قبلا تعریف شده است و انتظار داریم با توجه به تاکید استاندار و آیت ا... موسوی جزایری امام جمعه اهواز مبنی بر رسیدگی به مناطق حاشیه، از ردیف هایی که امکان دارد بودجه به این بخش اختصاص یابد.
شهردار اهواز گفت: مطالبات ما بابت صدور پروانه حفاری چاه نفت صد میلیارد تومان است که اگر عملی شود انقلابی در شهر اهواز صورت می گیرد.با اعتبارات موجود در شهرداری فقط قادر به پرداخت حقوق پرسنل هستیم. عوارض آلایندگی حق شهروندان است که صنایع باید پاسخگو باشند.
وی گفت: امسال بودجه شهرداری اهواز که حدود 1000 میلیارد تومان است به موقع تصویب شد. شورای شهر اهواز نخستین شورای شهری است که بودجه را به موقع تصویب کرد.
در ادامه این جلسه حجت مظفری نیز گفت: یک سوم اهواز مناطق حاشیه كه عموما جنگ زده و افراد بی بضاعتی هستند که عوارض به شهرداری پرداخت نمی کنند.حتی هزینه های فاضلاب این مناطق را شهرداری تامین می کند و هیچگونه درآمدی برای شهرداری ندارد .
عضو شورای اسلامی شهر اهواز افزود: استانداری در مناطق محروم که حقشان است کار کند. این افراد توقعی ندارند. جز یک آسفالت، فاضلاب، پارک محله ای و زمین ورزشی كه به جز شهرداری هیچ نهاد و ارگانی در اهواز هزینه نمی کند.
زیبا صالح پور عضو شورای شهر اهواز نیز در این جلسه گفت: زنان 50 درصد جمعیت شهر اهواز را تشکیل می دهند که لازم است بودجه ای جهت احداث فضاهای رفاهی و تفریحی به بانوان اختصاص یافته و این امر مورد توجه قرار گیرد.
همچنین آذر زمان پور نیز گفت: امسال سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است که بر این مدیران باید به مردم نزدیک تر شوند.مسئولیت اصلی فرهنگی شهر اهواز بر روی دوش شهرداری است درحالیکه این توقع بی جائیست و هیچ دستگاهی در این زمینه مسئولیتی را برعهده ندارد.
این عضو شورای شهر اهواز همچنین خواستار رسیدگی به مسائل شهری شد و افزود: امکانات در شهر اهواز باید عادلانه توزیع شود.
ابتسام الباجی عضو دیگر شورای شهر اهواز نیز در این جلسه گفت: حضور استاندار در این جمع حاکی از توجه وی به مسائل شهر، شهرداری و خدمات رسانی به مردم اهواز است. برای پیشبرد فرهنگ شهروندی باید تمهیداتی در نظر گرفته شود تا سازمانهای مردم نهاد و NGO ها شکل بگیرد واین سازمان ها پل ارتباطی میان شورا، شهرداری و مردم باشند.
وی همچنین از زحمات بی دریغ موسوی شهردار اهواز تشکر کرد.
همچنین در ادامه این نشست مریم ابریشم کار نیز خواستار بکارگیری متخصصان در جهت توسعه استان خوزستان و شهر اهواز شد و گفت: افکار نو در جوانان و طیف تحصیل کرده چندان به بازی گرفته نمی شود .باید از توانایی جوانان با توجه به تاکید رهبر مبنی بر استفاده از این ظرفیت ها استفاده شود.
این عضو شورای شهر همچنین وجود آلاینده ها را از مشکلات شهر اهواز دانست و افزود: حضور زنان در همه عرصه ها می تواند توسعه شهر اهواز و استان را بدنبال داشته باشد.
هدایت ممبینی دیگر عضو شورای شهر اهواز نیزخواستار توجه به مقوله ورزش شد و گفت: باید توجه ویژه ای به این بخش صورت گیرد چون ورزش به صورت مستقیم با روح و روان افراد سر و کار دارد.صنایع آلاینده نیز باید در زمینه ورزش عمومی و همگانی سرمایه گذاری کنند.
اسكندر زنگنه عضو دیگر شورای شهر اهواز نیز در این جلسه با اشاره به وجود مشكلات شهر اهواز و استان خوزستان اضافه کرد: در حالیكه جمعیت اهواز افزایش یافته ، در بخش صنعت سرمایه گذاری عمومی صورت نگرفته است.
همچنین سید جواد رضوی نیز در این جلسه گفت: مشکل استان مشکل مدیریتی است که اگر این مشکل حل شود همه مشکلات در بخش های مختلف حل خواهد شد.
وی گفت: ما به جز مشكل صنعت مشکل فرهنگی نیز داریم که نباید نادیده گرفته شود. برای ساماندهی مسائل فرهنگی و آموزشی باید شورایی تشکیل شود .
حجت الاسلام سعادت نیا دیگر عضو شورای شهر نیز خاطرنشان کرد: باید یکدیگر را به خوبی پیدا کنیم. باید دست در دست یکدیگر استان خوزستان را به جلو ببریم.اگر اهواز به خوبی مدیریت شود، استان نیز به خوبی مدیریت خواهد شد. شورا حامی استاندار است.
هوشنگ شیرمردی نیز با ذكر این نكته كه شورای شهر اهواز وارث مطالبات و مشکلات زیادی است خواستار حمایت از این نهاد مردمی شد.
حجت الاسلام کاظم سواری نیز گفت: گامهای خوبی در بحث سرمایه گذاری انجام دادیم اما وقتی سرمایه گذار وارد اهواز می شود به دلایل امنیتی و غیره حاضر به سرمایه گذاری در اهواز نیست و اگر به همین روال پیش رود مانند شوراهای قبلی کاری از پیش نخواهیم برد.
وی ادامه داد: تقاضای من از همه این است که چه در دولت، چه در شورا و چه در شهرداری خدمات رسانی و توزیع امكانات باید در تمام شهر به صورت عادلانه تقسیم و تزریق شود.
همچنین ناجی سواری نیز در این جلسه گفت: حاشیه شهر ما به دو دلیل بیکاری و وجود اسلحه غیر مجاز در سطح شهر ناامن است.
در پایان جلسه نیز علی ناصری عضو شورای شهر اظهار داشت: با اتحاد و انسجام و همدلی می توان مشکلات شهر را حل کرد چون استعدادهای بالقوه فراوانی در اهواز وجود دارد.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار