ابراهیمی فر در گفت و گو با پانا مطرح کرد؛

بحران خشکی دریاچه ارومیه فیلم سعید ابراهیمی فر می شود

خبرگزاری پانا: سعید ابراهیمی فر از پایان نگارش فیلمنامه جدید خود با موضوع بحران خشکی دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: درحال مذاکره با تهیه کننده کار هستم.

کد مطلب: ۲۲۲۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد

سعید ابراهیمی فر کارگردان نویسنده و بازیگر سینمای ایران در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی پانا، گفت: بیش از یک سال است بر روی طرحی سینمایی کار می کنم که درباره دریاچه ارومیه است و مراحل تحقیق آن را پشت سر گذاشته ام.

وی افزود: در حال حاضر فیلمنامه آماده شده است و نگارش سوم ان را به پایان رسانده ام در حال مذاکره با تهیه کننده و انجام اصلاحات آن هستم تا ظرف یک ماه تا یک ماه و نیم آینده کار ساخت آن را شروع کنیم.

این کارگردان تصریح کرد: یکی از معضلات مملکت ما مسئله محیط زیست است. این چند سال گذشته به دلیل گرم شدن کره زمین یک منطقه وسیعی از زمین دوره خشکسالی و بی آبی را می گذراند درنتیجه به لحاظ این مسئله و مدیریت غلیطی که در حل این بحران و بی تفاوتی نسبت به آن وجود داشته است پی در پی تالاب ها، دشت ها و رودخانه ها در حال از بین رفتن هستند درنتیجه لازم است از طریق کارهای فرهنگی اطلاع رسانی شده و فرهنگ سازی شود تا مردم یاد بگیرند با این مشکلات زیست محیطی چگونه برخورد کنند.

وی ادامه داد: ساختن چنین فیلم هایی به برخورد بهتر و جدی تر با این مسائل کمک می کند. داستان فیلم در ژانر علمی تخیلی قرار است کار شود و بیشتر اتفاقات آن در زمان آینده اما نه آینده خیلی دور رخ می دهد. بیان کننده این است که به دلیل بی توجهی مردم و مسوولان دریاچه ارومیه خشک شده و بخش قابل توجهی از آذربایجان از بین می رود.

ابراهیمی فر خاطر نشان کرد: مصر هستم هرچه زودتر کار ساخته شود نه این فیلم بلکه تمامی فیلم ها و آثاری که به آشنا کردن مردم با مسائل و مشکلاتی که خودشان و محیط زیست شان را تهدید می کند کمک کند. امیدوارم هرچه زودتر مراحل فیلمبرداری و ساخت این فیلم را شروع کرده و کار امسال به نتیجه برسد.

گفتنی است؛ سعید ابراهیمی‌فر متولد ۱۳۳۵ تهران، دارای تحصیلات ناتمام رشته مهندسی فیزیک و سینما است. وی فعالیت سینمایی را بعنوان دستیار کارگردان در فیلم « صف» به کارگردانی علی اصغر عسگریان آغاز کرد. نخستین تجربه سینمایی او نگارش فیلمنامه «مأموریت» به کارگردانی حسین زندباف بود. از دیگر فعالیت‌های ابراهیمی فر می‌توان به تهیه کنندگی فیلم و ساخت تیزرهای تبلیغاتی اشاره کرد . «تک درخت ها»، «مواجهه»، «نارونی» از جمله فیلم هایی است که ابراهیمی فر کارگردانی آن ها را برعهده داشته است.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار