سفیرایران درکویت:

امیرکویت با رهبر انقلاب دیدار خواهد کرد

خبرگزاری پانا:سفیر کشورمان در کویت با اشاره به اینکه یک هیات عالی رتبه کویتی امروز، امیر این کشور را در سفر به جمهوری اسلامی ایران همراهی می کند، گفت : امیر کویت در این سفر با رهبر انقلاب و رئیس جمهوری کشورمان دیدار خواهد کرد.

کد مطلب: ۲۲۲۷۵۸
لینک کوتاه کپی شد

شبکه العالم نوشت:

"علی رضا عنایتی" شنبه شب در گفت وگو با شبکه خبری العالم با اشاره به این که در این سفر همکاری ها و روابط دوجانبه بین ایران و کویت بررسی خواهد شد گفت: زمینه امضای یادداشت تفاهم و توافقنامه هایی بین دو کشور فراهم شده است.

وی افزود: این توافقنامه و یادداشت تفاهم ها دربرگیرنده جوانب اقتصادی، فرهنگی، حمل و نقل هوایی، همکاری های گمرکی، گردشگری و ورزشی خواهد بود.

"توافقنامه بین دو کشور در موضوع های اقتصادی، فرهنگی، حمل و نقل هوایی، همکاری گمرکی، گردشگری و ورزشی امضاء می شود"

عنایتی تصریح کرد: ترکیب هیات همراه امیر کویت در سفر به تهران که شامل وزرای تجارت، صنعت، نفت و خارجه کویت می شود، بیانگر اهمیت این سفر است و ما برای موفقیت این سفر که سفری غیر پروتوکلی است، تلاش خواهیم کرد.

وی گفت: در این سفر مسائل و مناسبات منطقه ای و امور متعدد دیگر بحث و بررسی خواهد شد و دیدار شیخ صباح محترم در جدول کاری این سفر قرار دارد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت با اشاره به این که امیر کویت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، یعنی زمانی که وزیر خارجه کویت بود، پیام تبریک کشورش به مناسبت پیروزی انقلاب ایران را تقدیم مقام های کشورمان کرد، گفت: کویتی ها همچنان در مناسبت های مختلف و مطبوعاتشان از این سفر سخن به میان می آورند و می گویند: شیخ صباح نخستین مسئول از کشورهای حوزه خلیج فارس است که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرد.

عنایتی در ادامه بر استقبال ایران از سفر امیر کویت به تهران تاکید کرد و گفت: روابط مستحکمی در سطح وزرا، سفرا و تبادل دیدار های بین مقام های ایران و همه همسایگان از جمله کویت و عربستان وجود دارد.

وی تاکید کرد که این سفر سرآغاز صفحه جدیدی در روابط و مناسبات دو کشور ایران و کویت خواهد بود.

عنایتی خاطرنشان کرد که تحکیم روابط بین دو کشور ایران و کویت، آینده درخشان و امیدوار کننده ای را برای منطقه ترسیم خواهد کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت تصریح کرد که پرونده تروریسم در منطقه که همه در خصوص ضرورت خاتمه دادن به آن اتفاق نظر دارند و مساله کویت و عراق نیز از جمله مسائل مهمی است که در این سفر بحث و بررسی خواهد شد.

وی گفت: اختلاف هایی بین ایران وعربستان در خصوص برخی از این مسائل وجود دارد که باید با گفت وگوی مستقیم و بی پرده حل و فصل شود.

عنایتی در پایان تاکید کرد که سفر شیخ صباح به ایران می تواند در موفقیت این گفت و گوها و همزیستی و همکاری بین کشورهای منطقه نقش مؤثری داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار