رییس فرهنگسرای انقلاب خبر داد:

پایان «ماه كتاب» با بازخوانی «دختر شینا»

خبرگزاری پانا: نقد و بازخوانی رمان «دختر شینا» و افتتاح «باشگاه كتاب» پایان بخش برگزاری یك ماهه نخستین جشنواره «ماه كتاب» فرهنگسرای انقلاب اسلامی است.

کد مطلب: ۲۲۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، مهدی فروتن با اعلام این خبر گفت: كتاب دختر شینا از برترین آثار خاطره نگاری حوزه دفاع مقدس است كه با قلمی روان به روایت زندگی زنانی می پردازد كه گرچه در جنگ حضور نداشتند اما سنگینی رزم مردان بر شانه های آنان بوده و البته در ادبیات ما كمتر اثری درباره آن دیده شده است.

وی با اشاره به حضور بهناز ضرابی زاده، نویسنده كتاب و معصومه ابراهیمی هژیر، فرزند راوی داستان در این نشست «باشگاه كتاب» خاطر نشان كرد: این نشست فرصتی است تا دوباره به ظرفیت های عنوان نشده و گاه فراموش شده ادبیات دفاع مقدس بپردازیم و حضور نویسنده و فرزند راوی داستان این امكان را فراهم می كند تا چرایی موفقیت های دختر شینا را مرور كنیم.

رئیس فرهنگسرای انقلاب اسلامی بر لزوم نقد آثار حوزه ادبیات دفاع مقدس تاكید كرد و افزود: مرتضی سرهنگی، مسئول دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری و راضیه تجار، نویسنده و منتقد كه سال هاست در این زمینه به فعالیت می پردازند، میهمان باشگاه كتاب هستند و به بررسی نقاط ضعف و قوت این داستان می پردازند.

فروتن زمان برگزاری نخستین نشست باشگاه كتاب فرهنگسرای انقلاب اسلامی را سه شنبه سی ام آبان ساعت 16 عنوان كرد.
وی با اشاره به پایان چاپ اخیر كتاب دختر شینا و كمیابی آن در بازار كتاب، برنامه های باشگاه كتاب فرهنگسرا برای مطالعه رمان دختر شینا را این گونه بیان كرد: فرهنگسرای انقلاب اسلامی برای ارائه بهتر این كتاب به مخاطبان با همكاری نویسنده كتاب توانست تعداد محدودی كتاب را تهیه و از طریق میز باشگاه كتاب به اعضای كتابخانه ها امانت داده و با تخفیف 50 درصد برای دیگر مخاطبان عرضه كند. این كتاب با وجود عرضه در بیست و پنجمین نمایشگاه كتاب تهران تا كنون 6 بار تجدید چاپ شده است.

رئیس فرهنگسرای انقلاب اسلامی درپایان برنامه های نخستین جشنواره «ماه كتاب » را یادآور شد: ماه كتاب از ابتدای آبان ماه و با برنامه های متنوعی در حوزه كتاب وكتاب خوانی و برای گروه های گوناگون مخاطب كار خود را آغاز كرد كه از آن جمله می توان به گلستان كتاب و ایستگاه های فرهنگی هنری كتاب برای كودكان، نشست چهره به چهره نویسندگان با دانش آموزان در روزهای 21 تا 27 آبان، نمایشگاه اسناد كتاب، عضویت افتخاری كتابخانه ها، بازدید ازچاپخانه كتاب، عیدی كتاب در عید غدیر، نمایشگاه كتاب، بازدید از كتابخانه ملی و نمایشگاه جلد كتاب با عنوان «روزهای آخر آبان» اشاره كرد.این نمایشگاه روزهای آخر آبان كه به ارائه آثار گرافیكی جلدهای برتر كتاب های انتشارات سوره اختصاص یافته تا پایان آبان در نگارخانه مهر فرهنگسرا به كار خود ادامه می دهد.

فروتن در پایان از همه علاقمندان به كتاب و كتابخوانی دعوت كرد تا در نشست نقد و بررسی كتاب دختر شینا كه سه شنبه سی ام آبان ساعت 16 در فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار می شود، شركت كنند.

فرهنگسرای انقلاب اسلامی در بزرگراه شهید نواب صفوی، تقاطع پل كمیل، ابتدای كمیل شرقی واقع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار